Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS | Понеділок, 19.04.2021, 14:43 |
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради | |
Ви увійшли як Гість Група "Гости"Вітаю Вас Гість |
|
українська мова і література 9-а кл.Українська мова Повний письмовий переказ тексту з елементами опису природи. 1. Прочитай текст. Весняні квіти Закінчувалися суворі морози, на всьому відчувався подих весни. У лісі вже розтанули останні острівці снігу. Під весняними променями сонця запарувала земля. Сонячні зайчики заграли на галявині, вони наче хочуть розповісти всьому живому в лісі, що час прокидатися. Цінна окраса наших лісів і дібров — конвалія. Її ніжні пахучі дзвіночки втілюють у собі радощі весни. Вона є однією з улюблених ранніх квітів. А скільки казок, легенд, повір’їв та міфів складено про цю чарівну квітку! А онде між деревами під першим сонячним промінчиками з’явилися проліски. Вони були зовсім маленькі і тендітні. Вперто і наполегливо пробивали вони товстий килим торішнього листя. Ніжні блакиті пелюстки, наче усміхаючись, тягнулись до сонечка. Від їхньої блакиті в лісі затишно і тепло. Квіти були такі ніжні, що навіть шкода було їх зривати. 2. Склади простий план до прочитаного тексту. 3. Напиши переказ тексту «Весняні квіти» за складеним планом. *Підказка! Як скласти простий план. 1. Уважно прочитайте весь текст. 2. Розділіть його на закінчені частини. 3. Виділіть головну думку кожної частини. 4. Напишіть її заголовки. 5. Прономеруйте їх цифрами. 6. Запишіть у зошит. Українська література Д.В. Павличко. «Весна». «Добрий день». 1. Прочитати виразно вірш. Вивчити вірш напам’ять. ВЕСНА 2. Навчитись читати вірш виразно. ДОБРИЙ ДЕНЬ Хто б не йшов і хто б не їхав По дорогах кременистих Через прикарпатські села, — Всіх вітають словом тут. Вам поклониться дитина, І дідусь сивоголовий -Скине шапку перед вами — Чи знайомі ви, чи ні. Ось мене стрічає жінка — Сиві, як повісмо, коси З-під хустини виглядають, — Каже «слава Йсу» мені. Не дивуюсь — я так само Теж вітав усіх прохожих. Перший раз в п'ятнадцять років Людям «добрий день» сказав. У кептариках біленьких Школярі ідуть зі школи, Діти йдуть мені назустріч, Кажуть «добрий день» мені. Не дивуюсь я, радію, Сльози радості втираю. – Добрий день, мій рідний краю, – Вольний, добрий день тобі! Хто б не йшов і хто б не їхав По дорогах кременистих Через прикарпатські села, — Всіх вітають словом тут. Вам поклониться дитина, І дідусь сивоголовий -Скине шапку перед вами — Чи знайомі ви, чи ні. Ось мене стрічає жінка — Сиві, як повісмо, коси З-під хустини виглядають, — Каже «слава Йсу» мені. Не дивуюсь — я так само Теж вітав усіх прохожих. Перший раз в п'ятнадцять років Людям «добрий день» сказав. У кептариках біленьких Школярі ідуть зі школи, Діти йдуть мені назустріч, Кажуть «добрий день» мені. Не дивуюсь я, радію, Сльози радості втираю. – Добрий день, мій рідний краю, – Вольний, добрий день тобі!
30.03.2020 Українська мова. Повний усний і письмовий переказ тексту з елементами опису зовнішності людини. 1. Прочитай текст. Семен Непорадний Семен Непорадний – він так звався – був кремезний козак літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперезував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта і замащена та на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та на сонці засмаглі груди. Миючись, засукав рукави поза лікті й показав жилаві руки з п’ястуками, мов довбеньки. Непорадний на Січі мав славу неабиякого силача. Згинав залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана. Незважаючи на Семенову лицарську силу, його прозвали на Січі Непорадним за те, що в якійсь стрічі з татарином не вмів собі дати ради, аж поки товариші йому не допомогли. Та він цим анітрохи не переймався. На Січі не питали нікого, як зветься, так зараз давали кожному ймення, з яким не розлучався аж до смерті. Хоч би як козака негарно назвати, він цього не соромиться. Козаки говорили : « Не ймення тебе красить, а ти його краси»( За А. Чайковським ). 2. Перекажи усно текст за планом. План 1.Опис зовнішності Семена Непорадного: а)чорний довгий оселедець; б)широчезні червоні штани; в)на ногах – шкапові чоботи; г)розхристана сорочка; д)жилаві руки. 2.Неабиякий силач. 3.Прізвисько козака. 3. Визнач тему й основну думку тексту. 4. Запиши переказ у зошит.
30.03.2020 Українська література Про творчу діяльність сучасної письменниці Зірки Мензатюк. Оповідання «Таємниця козацької шаблі» (уривки). 1. Прочитай відомості про письменницю. Зірка Мензатюк народилася 21.10.1954 року в селі Мамаївцях Кіцманського району Чернівецької області. Писати почала, коли навчалася у 2 класі. Це сталося так: одного разу вчителька задала написати вдома переказ «Ліс восени». Почавши з переказу, Зірка написала про лисячу нірку, яку бачила в лісі, про білочку, що збирала ліщинові горіхи, а далі й про те, яким ліс стане взимку, коли його засипле сніг. Замість кількох рядочків переказ розтягнувся на цілих п´ять сторінок. І їй так сподобалося викладати на папері власну розповідь, що письменниця на цьому не зупинилася і написала ще й віршовану «Казку про кицю Мурку і дівчину Ганну», а в наступні дні – чимало віршиків. Однокласники чомусь не повірили, що дівчинка пише вірші сама, і стали говорити, що все те написав її прадід Олекса та й закопав, а вона викопала і видає за свої. Друкуватися теж почала ще у шкільні роки у районній і обласній газетах. Перший вірш був надрукований, коли Зірці Мензатюк було лише 11 років. Закінчивши школу , Зірка вступила на факультет журналістики Львівського університету імені Івана франка. Працювала кореспондентом газети «Радянська Україна». А потім вирішила присвятити себе творчості для дітей. З 1995 року Зірка Мензатюк – член Національної Спілки письменників України. З 1997 року веде в дитячому журналі «Соняшник» рубрики «Храми України», «Фортеці України», «Щоб любити», «Щоденник мандрівника»; з 2004 року – автор рубрики про святині України в освітній радіопередачі для школярів «АБЦ» Національного радіо. Письменниця є авторкою близько 20 дитячих книг. Найвідоміші серед них: «Мільйон мільйонів сестричок», «Київські казки», «Казочки-куцохвостики», «Дочка троянди», «Зелені чари», «Арніка», «Тисяча парасольок», «Український квітник», «Макове князювання», «Катрусині скарби», «Як я руйнувала імперію». Зірка Мензатюк – лауреат міжнародного конкурсу у США, літературної премії імені Лесі Українки та Наталі Забіли. 2. Запиши короткий конспект з відомостей про письменницю. 3. Перейди за посиланням. Прочитай уривки оповідання Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі" . www.ukrlib.com.ua › styslo › printit 4. Перейди за посиланням. Подивись буктрейлер на книгу Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі" . https://www.youtube.com/watch?v=KvI2j5VC9aI 06.04.2020
Українська література 9-а класу Про життя і творчість поетеси ХХІ століття Ірини Жиленко. «Жар-птиця» 1. Прочитай конспект. Склади короткий конспект прочитаного (письмово). Письменниця Ірина Жиленко народилась у Києві 28 квітня 1941 р. Дитинство пройшло на Черкащині. Проте після війни повернулася до Києва. Спочатку навчалася в середній школі, потім на вечірньому відділенні факультету філології Київського університету імені Т.Г. Шевченка. Роки становлення у столичному мистецькому середовищі важко назвати легкими. Працювала вихователькою у дитячому садку, згодом – у редакціях газет та журналів. Першими книжками були збірки для дітей: «Автопортрет у червоному», «Вікно у саду», «Останній вуличний шарманщик» та інші. Письменниця вважала, що писати для дітей – велика честь, бо дитина – це чудо, а дитинство – святкова казка. 2. Прочитай виразно поезію. Ірина Жиленко «Жар-птиця» Сусідка моя — чарівниця — годувала надвечір родзинками у клітці золоту Жар-птицю з очима-намистинками. І як воно трапилось — хто його зна — та тільки дверцят не замкнула вона. Рвонулась на волю чудесна Жар-птиця, і враз освітилась казково столиця. Летіла все вище, так гарно, так вільно, як в найзолотішім, найкращім мультфільмі... Дорослим і дітям яснішали лиця: "Як хороше жити під сонцем Жар-птиці!" І тільки ота трьохсотлітня ґава, яка себе називала Павою (старезна, без ока, та ще й кульгава), знайшла Жар-птицю непристойно яскравою. І вся вороняча орава зчинила люту стрекотняву: "Вона яскра-яскра-яскррава! Таку чужу нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці!" Вже третій день — нема Жар-птиці. І людям посмутніли лиця. О, не сумуйте. Її нема, бо — розумієте? — зима. Жар-птиця ж — птаха екзотична, південна, до снігів незвична. Ну, от і простудилась трішки. Лежить вона терпляче в ліжку, п’є молоко, клює родзинки, чита "Барвінок" і "Мурзилку". Пішли на лад у неї справи. І скоро знов злетить вона на злість лихим, кульгавим ґавам, на новорічну радість нам! 3. Дай відповіді на запитання (усно). - Яку історію повідала нам поетеса? - Хто протиставляється у вірші? - Як опинилася птаха на волі? - Як змінилося життя в місті, коли над ним летіла Жар-птиця? - Як ставилися люди до птахи? - Чи всі раділи її польоту? --> |
|
Copyright MyCorp © 2021 |
![]() |