Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 18.04.2021, 11:06
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

українська мова і література 6-а кл.

Українська мова

Тема. Поділ текстів на логічно завершені частини за поданим планом.

1-Варіант

Вправа 541 стор. 157

Прочитайте текст. Спишіть його за поданим планом.

Зайців врятовано

План

  1. Повінь
  2. Зайці в біді
  3. Порятунок

Одного разу ми з татом прийшли на річку. Вона розлилась і затопила все, що було біля неї. З-під води визирали невеличкі острівки. На одному з них ми побачили сім’ю зайців. Вони сиділи і дивилися на воду. А вона все прибувала. Ось-ось вода затопить острівок. Тоді тато взяв у лісника човен і поплив на острівок. Зайці заворушилися підвелись. Тато під’їхав і взяв зайців у човен вони були зовсім дикі і весь час кидалися від борту до борту. Тато підплив до берега і відпустив усю сім’ю.

2- Варіант

Вправа 541 стор. 157

Прочитайте текст. Спишіть його.

Одного разу ми з татом прийшли на річку. Вона розлилась і затопила все, що було біля неї. З-під води визирали невеличкі острівки. На одному з них ми побачили сім’ю зайців. Вони сиділи і дивилися на воду. А вона все прибувала. Ось-ось вода затопить острівок. Тоді тато взяв у лісника човен і поплив на острівок. Зайці заворушилися підвелись. Тато під’їхав і взяв зайців у човен вони були зовсім дикі і весь час кидалися від борту до борту. Тато підплив до берега і відпустив усю сім’ю.

 

Тема. Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.

1-Варіант

Вправа 443 стор.123

Прочитайте текст. Запишіть його за планом.

Добра справа

План

  1. Весняний день
  2. Прибирання
  3. Похвала

Теплого весняного дня наш клас вийшов на шкільне подвір’я. Ми вирішили прибрати його. Староста поділив клас на бригади між бригадами розпочалося змагання. Хлопці виконували важчу роботу. Вони обкопували дерева. Дівчатка згрібали листя та сухі гілки. Потім вони підмели всі доріжки. А хлопці позносили все листя до ями. В кінці роботи ми покликали вихователя. Дмитро Федорович похвалив нашу роботу.

2-Варіант

 Прочитайте текст. Спишіть його.

Добра справа

Теплого весняного дня наш клас вийшов на шкільне подвір’я. Ми вирішили прибрати його. Староста поділив клас на бригади між бригадами розпочалося змагання. Хлопці виконували важчу роботу. Вони обкопували дерева. Дівчатка згрібали листя та сухі гілки. Потім вони підмели всі доріжки. А хлопці позносили все листя до ями. В кінці роботи ми покликали вихователя. Дмитро Федорович похвалив нашу роботу.

Тема. Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.

1-Варіант

Вправа 540 стор. 156

Прочитайте текст. Запишіть його за поданим планом.

Кролеферма

План.

  1. Привезли кролів
  2. Доглядаємо кролів
  3. Нагорода

У школі в нас є кролеферма. Позаминулої весни учителька привезла з району п’ятеро сріблясто-сірих кролів. Вухасті, здоровецькі! Ну, красені та й тільки! Зараз у нас уже не п’ять, а понад двісті кролів. Спробуй їх тільки нагодувати! Скільки не дай трави – відразу з’їдять. Коли кролів було не багато, ми чергували на фермі по двоє, по троє. Тепер чергуємо ланкою. А я як бригадир увесь час дивлюся, як поживають мої кролі. Я даю їм свіжої трави, концентратів з трав’яного борошна, зерен, солі, вітамінів і всяких інших поживних речовин. За догляд кролів мене преміювали.

2-Варіант

Прочитати текст. Списати вісім речень.

Кролеферма

У школі в нас є кролеферма. Позаминулої весни учителька привезла з району п’ятеро сріблясто-сірих кролів. Вухасті, здоровецькі! Ну, красені та й тільки! Зараз у нас уже не п’ять, а понад двісті кролів. Спробуй їх тільки нагодувати! Скільки не дай трави – відразу з’їдять.

Українська література

Тема. ,, Будьмо справжніми людьми ‘’

За Ярославом Стельмахом оповідання ,, Нахаба ‘’

2 Частина

Сашко забився під стіну, і ми зрозуміли: йому цей дядько теж не сподобався. – О! – Скрикнув я радісно. – так у тебе ж магнітофон є. Чого ж ти мовчав! – І натис на вмикач. – Зроби голосніше, - гукнув Митько. – Воно, коли голосно, завжди веселіш. Тут Наталка стала до чогось принюхуватись – і прожогом з кімнати. Вбігає за мить: - ой, - кричить, - суп увесь википів і вже згорів. Побігли ми на кухню. Справді, бачимо – в каструльці щось темне на самому дні залишилось, і пахне зовсім не так, як суп. Ми туди про всяк випадок води долили, але смак у нього виявився ще гіршим, ніж запах. – Ех вт! – Наталка зітхає. – Через вас зовсім забули, що мама просила. Чим тепер хворого годувати? Стали ми харчі якісь шукати. Знайшли цукор, а чай шукали-шукали – ніде немає. – Яка різниця, - Митько каже, - із заваркою чи без. Однаково вода. Коричнева тільки і так вип’є. Скип’ятили ми воду, вкинули цукор у склянку. Приносимо Сашкові: - Пий. Сьорбнув він трохи. – Не хочу, - каже. – Голова болить. – Це в нього від голоду, - здогадався я. – Ми тобі зараз усі в трьох картоплі почистимо. Ти яку любиш, смажену чи жарену? А щоб ти поки не нудьгував, включимо магнітофон. – Не треба, - він нам якось так дивно відповідає, - ніякого магнітофона, і картоплі я не  хочу вашої. - Здається, час нам уже додому – поглянула Наталка на двері. – Додому! – Блимнув на неї Митько. – І полишити хворого товариша? Може, тобі заспівати? – Допитується в Сашка. – І співати не треба! – Може, затанцювати ще разочок? Нам не важко. Тут Сашко як затруситься. – Не треба, - кричить, - мені ваших танців, і нічого не треба! Облиште мене Лежала собі людина і горя не знала. У мене і так уже температура піднялась. Я тепер, мабуть, іще місяць хворіти буду. Тепер ми таки зрозуміли чого він хоче і стали вдягатись – Ну, ти бачив таке? Мовив Митько вже на дворі. – Друзі прийшли до нього не шкодуючи ні сил, ні часу, розважати, щоб йому сумно не було, нагодувати, а він після цього нас, можна сказати, виганяє. Не буду більше його навідувати хай собі книжки читає нахаба та й годі!

  1. Що сталося з супом, поки діти співали, танцювали, слухали музику?
  2. Що змушений був зробити Сашко через погане самопочуття?
  3. Чи зрозуміли хлопчики, що вони винні в погіршенні самопочуття Сашка?
  4. Подумайте, як треба поводитися, коли ви відвідуєте хворих друзів, однокласників, рідних?
  5. Чому оповідання названо ,, Нахаба ‘’?

Українська література

Завдання виконати до 08.04.2020

Позакласне читання

Тема. ,, Будьмо справжніми людьми ‘’

Що таке вихованість?

( З журналу )

Стор .123-124

Спочатку звернемося до тлумачного словника: ,, Вихованість – це вміння поводитись ‘’. Що ж означає вміння поводитись у колективі? Бути вихованою людиною – це і вміння вітатися, і підтримувати в товаристві розмову, і правильно їсти, і вміння тримати себе у громадських місцях. Та неправильно мислять ті, хто вважає, що вихованість зводиться лише до гарних манер. Коли говоримо - ,, вихована людина ‘’, - ми маємо на увазі, щось більш глибоке в людині, і перш за все внутрішню культуру. Виховані люди завжди тактовні, лагідні, ввічливі, поступні… Вони щирі і бояться неправди, як вогню. Не обдурюють навіть у дрібницях. Вони не хизуються, поводяться на вулиці так само, як вдома. Вони не балакучі і не лізуть з відвертими розмовами, коли  їх не питають. Бути ввічливою, вихованою, вихвачую, витриманою людиною не так – то легко. Тут потрібна і само дисципліна, і готовність іноді навіть поступитися власними вигодами, звичками. Та найголовніше – це почуття поваги до інших людей, до колективу відповідальність за свої вчинки перед суспільством. Міркуйте самі. Поснідавши десь на лісовій галявині, найлегше, звичайно, ,, забуте ‘’ там же залишки їжі, папір. Більше клопоту зібрати це все і закопати чи взяти з собою щоб потім викинути в ящик для сміття. Поступитися місцем у переповненому автобусі літній людині – це значить і самому відчути помітну незручність. Та без вагань це зробить кожна вихована людина. Вона ж не дозволить собі увімкнути на повну гучність магнітофон під вікнами житлового будинку. Вона знає: ми живемо увік, коли навкруги і так гамірно. Як же не оберігати спокій і тишу? Вихованість – це не тільки ввічливість і привітність це і людяність. Це – вміння бути серед людей ЛЮДИНОЮ. Для цього, першу чергу, потрібно мати такі внутрішні якості як щирість і доброта – справжня, щедра, дійова. Несподіваний життєвий конфлікт вихована людина розв’яже швидше з гумором ніж з досадою. Зовнішня культура, поведінка людини не відділенні глухою стіною від її внутрішнього, духового світу. Слухання музики, споглядання творів мистецтва читання книг – це все збагачує духовний світ людини, а значить, і сприяє її вихованню.

  1. Як пояснюється слово ,, Вихованість ‘’ у тлумачному словнику?
  2. Які риси властиві вихованій людині?
  3. Що потрібно, щоб стати вихованою людиною?
  4. Чому ми цінуємо в людині вихованість?

Відповідь на друге питання записати в зошиті для української літературі.

Українська література

Завдання виконати до 08.04.2020

Тема. За Аллою Коваль. Оповідання ,, Що таке такт ‘’.

Такт. Тактовність. Це слова латинського походження. В латинській мові слово ,, такт ‘’ означало дотик, а ще – почуття. Кажуть, що тактовність починається з уміння знайти  правильну лінію поведінки з кожною людиною, залежно від її душевного стану. Це вміння відчути людину, начебто доторкнутися до неї душею. Іншими словами, це те почуття міри, яке підказує людині, що в цій конкретній ситуації можна, а чого не слід говорити й робити. Тактовність не може бути суто зовнішнім проявом. Диктує тактовні вчинки культура, чуйність, уміння підійти до людини так, щоб не образити, не роздратувати, не зробити людині боляче, навпаки, - вивести людину з неприємної ситуації чи пригніченого стану. Тактовна людина, починаючи розмову завжди спробує з’ясувати, чи зацікавить спів розмовника те, що ми збираємося йому розповісти.  Чи не буде йому нудно ( а може прикро), чи має він час і настрій нас вислухати, чи не вразимо ми його своєю розповіддю…  Тактовний колега, товариш чи знайомий не стане привселюдно переказувати вам плітку, яку він щойно про вас почув. Свої сумніви й підозри що до вірогідності почутого  висловить обережно, у формі не прямих запитань і обов’язково наодинці. Тактовна людина у великому товаристві остерігається говорити на неприємні теми ( смерть, хвороба, нещасні випадки), бо може хтось  із присутніх це дуже болісно відчує. Більше того, вона намагатиметься зупинити такого оповідача, відвернувши його увагу якимось запитання.

Колега - товариш по роботі, за навчанням.

  1. Прочитай оповідання.
  2. Використовуючи виділені слова, розкажи, якою є тактовна людина.
  3. Скажи, чи можна дітей, про яких ідеться оповіданні ,, Нахаба ‘’, назвати тактовними?

 Кого із своїх друзів ти можеш назвати тактовною людиною?

 

Українська мова

Завдання виконати до 08.04.2020

Тема. Поділ текстів на логічно завершені частини за поданим планом.

1-Варіант

Вправа 544 стор. 158

Прочитайте тест. Спишіть текст за планом.

Маленькі герої

План

  1. Пожежа за селом.
  2. Василь і Славко рятують телят.
  3. Нагорода маленьких героїв.

Того дня Василько і Славко готували разом уроки. Раптом Василько глянув у вікно і побачив густий дим. Язики полум’я виривалися з під даху телятника. Вітер усе дужче роздмухував вогонь і дув він не в бік села, а в протилежному напрямі. Тому, мабуть, у селі ще не дізналися про нещастя.

Хлопці квапливо відчинили ворота телятника і забігли в середину. Під дахом закручувався дим. Телята позбивалися до купи, жалібно мукали. Василь побачив свою улюблену  Лиску, що покірно стояла біля виходу. Він підштовхнув її трохи, і теличка побігла на вулицю. За нею хлопчик виштовхнув ще кілька телят. Славко робив те саме в другому загінку.

Забивало дихання, виїдало очі. Коли майже половина телят була на дворі, з’явилася допомога. Дорослі дякували хлопцям. Згодом маленьких героїв було нагороджено медалями ,, За відвагу на пожежі ‘’.

Зробити звуко-буквенний аналіз слова: вогонь.

2-Варіант

Вправа 544 стор 158

Прочитати текст. Списати відповідь на другий пункт плану.

Маленькі герої

План

  1. Пожежа за селом.
  2. Василь і Славко рятують телят.
  3. Нагорода маленьких героїв.

 

Того дня Василько і Славко готували разом уроки. Раптом Василько глянув у вікно і побачив густий дим. Язики полум’я виривалися з під даху телятника. Вітер усе дужче роздмухував вогонь і дув він не в бік села, а в протилежному напрямі. Тому, мабуть, у селі ще не дізналися про нещастя.

Хлопці квапливо відчинили ворота телятника і забігли в середину. Під дахом закручувався дим. Телята позбивалися до купи, жалібно мукали. Василь побачив свою улюблену  Лиску, що покірно стояла біля виходу. Він підштовхнув її трохи, і теличка побігла на вулицю. За нею хлопчик виштовхнув ще кілька телят. Славко робив те саме в другому загінку.

Забивало дихання, виїдало очі. Коли майже половина телят була на дворі, з’явилася допомога. Дорослі дякували хлопцям. Згодом маленьких героїв було нагороджено медалями ,, За відвагу на пожежі ‘’.

Зробити звуко-буквенний аналіз слова: село.

Пам’ятка.

  1. Запишіть слово, поставте наголос, підкресліть голосні букви.
  2. Скільки букв.
  3. Скільки звуків.
  4. Скільки голосних ( наголошених, ненаголошених.).
  5. Скільки приголосних.
  6. Скільки дзвінких і глухих приголосних.
  7. Скільки твердих і м’яких приголосних.
  8. Скільки складів.

 

Українська мова

Завдання виконати до 08.04.2020

Тема. Складання простого плану тексту.

Вправа 20 стор. 45

Прочитайте текст. Спишіть його за поданим планом.

1-Варіант, 2- Варіант

Символ України

План

  1. Народні символи України.
  2. Україна і калина – нероздільні.
  3. Калина – найулюбленіша рослина.

Вишитий рушник, зажурена верба, барвінок, червона калина – це дані і добрі символи України.

Україна і калина – нероздільні. Калина полюбила українську землю. Нард шанує її за пишну вроду і цілющі властивості. У кожному селі зустрінеш калину. Весною вона облита рясним білим цвітом, а восени – кетягами червоних ягід.

Калина – найулюбленіша в Україні рослина. Щоб вівся рід калину садили коло хати.

Самостійна робота

1-Варіант

Прочитай текст. Добери заголовок. Знайди в ньому зачин, основну частину, кінцівку. Спиши заголовок і основну частину.

Сонце яскраво сяяло на блакитному небі. Його проміння переливалось у прозорій безодні море.

Та раптом воно кудись зникло. Здійнявся вітер. Насунули темні, грозові хмари, які закрили небо. Вони пливли швидко, набігаючи одна на одну. Небо потемніло. Бушує, піниться схвильоване море. На берег набігають хвилі, розлітаються на дрібненькі краплини.

Море стає чорни, зловісним.

2-Варіант

Прочитай текст. Знайди в ньому зачин, основну частину, кінцівку. Спиши зачин.

Сонце яскраво сяяло на блакитному небі. Його проміння переливалось у прозорій безодні море.

Та раптом воно кудись зникло. Здійнявся вітер. Насунули темні, грозові хмари, які закрили небо. Вони пливли швидко, набігаючи одна на одну. Небо потемніло. Бушує, піниться схвильоване море. На берег набігають хвилі, розлітаються на дрібненькі краплини.

Море стає чорни, зловісним.

 

Українська література

Кінцевий термін до 22.04

Тема ,, Давай будемо природу берегти! ‘’

Анатолій Бортняк. Вірш ,, Зламана гілка ‘’

Зламав Івасик гілку ясеневу
і кинув геть, коли награвся нею.
Веселий він побіг собі додому,
вона ж лежить на гнилищі рудому.

В самотині зітхає гілка тяжко:
уже на ній не сяде більше пташка,
вже вітерець її не захитає,
,, Хитати ще? ‘’ – її не запитає.

В її прожилках не бродити соку,
не гріти мрію, ніжну і високу!
Івась у ліжку спить спокійно, тихо.
Невже не знає він, що скоїв лихо?

Прочитати виразно вірш.  Розкажи, від чого поет застерігає нас.

Семен Журахович. Оповідання ,, Дерева не плачуть ‘’

1 Частина

Стор.134-135

Молода берізка вибігла на узлісся. Хотіла подивитись, що на світі робиться. На узліссі просторо, дерева не затуляють виднокруг. І так багато сонця. І так легко дихається. Вона ледве чутно шелестіла своїм ясно-зеленим листям. Мабуть, розмовляла сама з собою. Та одного разу кремезний дуб, що височів трохи віддалік, почув несподіване: - Я знаю людей, - прошелестіла берізка. – Що? Що? – хитнув верховіттям дуб. – Звідки тобі знати людей? Я стою тут, може, двісті весен, може, двісті зим і літ… Я бачив людей на своєму віці – ого-го! Не дивина, що я їх добре й знаю – веселий народ. Які пісні я тут чув! Які любовні клятви!.. А ти, що ти можеш знати? Коли ти на світ прийшла? Він красувався своїм різьбленим, візерунчатим листям. Хто ще в лісі має таке чудове листя, як дуб? – Я знаю людей, - вперто прошелестіла берізка. – Що ти знаєш, що ти знаєш? – Уже дратуючись мовив дуб. – Це я знаю людей. Веселий народ!.. А

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021