Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 13:38
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

укр. мова і література 5 кл. ІІ частина

Українська мова

(30.03.2020 – 03.04.2020)

Тема: Поділ тексту на абзаци.

Вправа №54, стор. 25

  1. Прочитайте текст. Яка його тема та основна думка?

Користь від лісу

У нашій країні багато лісів. Ліс дає людям велику користь.

У лісі легко дихається. Ліси і парки прикрашають наші міста і села. Вони очищають повітря.

Лісові смуги захищають посіви від гарячих вітрів, що висушують поля.

У лісі живуть різні звірі. А скільки ягід, горіхів, грибів дарує нам ліс!

  1. Про що ви дізналися з цього тексту? Поясніть, яку користь дає людям ліс.
  2. До кожного абзацу усно поставте питання.
  3. Спишіть заголовок і частину тексту

(І рівень – 3, 4 абзаци; ІІ рівень – 1,2 абзаци).

  1. Доберіть і запишіть спільнокореневі слова до слів

(І рівень – ліс, дерева; ІІ рівень – ліс).

Вправа №55, стор. 26

  1. Прочитайте текст і визначте його тему. Доберіть заголовок.

Батьківська хата – це те, що завжди згадується, що ніколи не забувається і зігріває теплом спогадів.

Традиційна українська хата – колиска нашого народу. У ній жили і вмирали цілі покоління. З селянської хати пішли у світ видатні люди: Григорій Сковорода, Тарас Шевченко, Іван Франко, Олександр Довженко…

Кожна українська господиня дбайливо доглядала своє житло. Тому в хаті було чисто, вибілено, розмальовано кольоровою глиною, убрано квітами, пахучими травами.

На думку Тараса Шевченка, біла хата – найвизначніша риса українського села. Хата дає селянинові надійний захист, оберігає від незгод, дарує тепло та затишок.

  1. Про що розповідається  в тексті?
  2. До кожного абзацу усно поставте питання.
  3. Спишіть заголовок і частину тексту.
  4.  (І рівень – 1, 3, 4 абзаци; ІІ рівень – 1,2 абзаци).
  5. Олівцем підкресліть іменники в списаних реченнях.

(І рівень – надпишіть над іменниками відмінок – Н. в., Р. в., Д. в., З.в, О. в., М. в., Кл.ф. ;

ІІ рівень – надпишіть рід: чол..р., жін. р., сер. р. ).

Українська література

(30.03.2020 – 03.04.2020)

В. Симоненко. Вірш «Матері»

В хаті сонячний промінь косо

на долівку ляга з вікна…

Твої чорні шовкові коси

припорошила вже сивина.

Легкі зморшки обличчя вкрили —

це життя трудового плід…

Але в кожному русі — сила,

в очах юності видно слід.

Я таку тебе завжди бачу,

образ в серці такий несу —

материнську любов гарячу

і твоєї душі красу.

                         14.09.1955 р.

1. Знайди в тексті і зачитай слова, якими описано матір.

2. Поясни, як ти розумієш вислів: «Але в кожному русі — сила, в очах юності видно слід».

3. Про яку красу душі матері пише поет?

4. Розкажи, за що ти любиш свою матір, як ти ставишся до неї?

Вірш «Спало дитя, спати буде»

(Колискова пісня)

Спало дитя́, спати бу́де,

йому мати сторож буде,

а сестричка до по́мочі,

та як удень, так і вночі,

щоб зростало маленя́тко,

наше любе пташеня́тко,

наша квіточка мале́нька,

наша зі́ронька ясне́нька.

  1. Знайди і зачитай, з ким і з чим порівнюють дитину. Випиши ці слова у зошит,

склади з ними речення.

  1. Пригадай, які ти знаєш колискові пісні. Коли і чому їх виконують?
  2. Прочитай виразно текст пісні.

5 кл

Українська мова

(кінцевий термін 10.04.2020)

Тема: Відновлення текстів із деформованою будовою.

Правило!

Деформований текст – це текст, у якому порушено зв’язок речень, абзаців, зміст.

 

За цим посиланням можна онлайн виконати цікаве завдання:

https://learningapps.org/watch?v=pe8cqixwk16

 

Вправа №64

  1. Уважно прочитай речення. Чи утворюють вони текст? Чому? Що треба зробити

із абзацами, щоб вони стали зв’язним текстом?

Квітка сонця

1) Удень сонце піднімається все вище і вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Увечері сонце заходить за обрій, і квітка востаннє усміхається його золотому промінню

2) Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та вранці, тільки сходить зірниця, пелюстки починають тремтіти. То соняшник жде сходу сонця, радіє йому.

3) На високому стеблі – квітка з золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому і називають квітку соняшником.

                                                                                          За В. Сухомлинським

  1. Спиши частини в такій послідовності, щоб вийшов зв’язний текст (3-2-1).
  2. Усно назви слова, які вжито в переносному значенні.
  3. У другому абзаці олівцем підкреслити члени речення.

(І рівень – головні та другорядні члени;

ІІ рівень – тільки головні.)

 

Тема: Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.

Вправа №61

  1. Прочитайте текст. Визначте його тему. Доберіть до нього заголовок.

Була сувора зима. Узимку голодно й холодно пташкам. Учні зробили годівниці. У

лісі розвісили їх на деревах. Насипали зерна, крихт хліба. Злетілося багато пташок. Усю зиму учні підгодовували пташок.

План

  1. Як було пташкам узимку?
  2. Що зробили учні?
  3. Що робили учні всю зиму?

 

  1. Поділи текст на логічно завершені частини за даним планом.
  2. Спиши текст в зошит, кожну частину записуй з червоного рядка.
  3. Розкажи, як ви допомагаєте пташкам взимку.
  4. Зробити звуко-буквений аналіз слова.

(І рівень – зерно,

ІІ рівень – зима,

ІІІ рівень – ліс.)

Українська література (кінцевий термін 10.04.2020)

Тема: В. Лучук. Вірш «Тільки мама».

— Я на ковзанку піду!

— А коли ж до хати? —

Тільки мама вміє так

лагідно спитати.

— На ходу сніданок з'їм!

— Так не слід робити! —

 Тільки мама може так

лагідно сварити.

 В снах літаю до зірок...

— Час вставати, сину... —

Тільки мама збудить так

лагідно дитину.

 

  1. Прочитай вірш спочатку мовчки, а потім вголос виразно, душевно. Як ти думаєш, чому він має таку назву? Про кого в ньому йдеться?
  2. Прочитайте вірш в особах, дотримуючись інтонації. Звертайте увагу на розділові знаки.

 

Тема: «Ой весна, весна» (Веснянка)

Ой весна, весна – днем красна,

Що ж ти нам, весно, принесла? –

Принесла я вам літечко,

Ще й рожевую квіточку,

Хай вродиться житечко,

Ще й озимая пшениця,

І усякая пашниця.

  1. Прочитай вірш спочатку мовчки, а потім вголос виразно, душевно.
  2. Поясни, як ти розумієш вислів «Ой весна – днем красна»?
  3. Знайди в тексті вірша й зачитай, що весна принесла людям?
  4. Вивчи веснянку напам’ять.
  5. Склади речення (усно) зі словами весна, квіточки, діточки.
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021