Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS | Неділя, 07.03.2021, 16:00 |
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради | |
Ви увійшли як Гість Група "Гости"Вітаю Вас Гість |
|
Швейна справаПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ з швейної справи Підготувала: вчитель Супрунова Н.М. Тема уроку: Навскісні зрізи тканини. Властивості: розтяжність, сипучість навскісних зрізів. Врахування властивостей зрізів при обробці тканини. Навскісні зрізи у виробах. Косинка. Форма косинок, розміри, величина, використання, матеріали. Зрізи косинки (поздовжній, навскісний, поперечний). Послідовність виготовлення косинки. Практична робота. Побудова креслення косинки. Виготовлення викрійки косинки. Мета:Ознайомити учнів з формою косинок, величиною, способами використання, матеріалами для виготовлення, з назвами зрізів (навскісний, поздовжній, поперечний),з властивостями навскісних зрізівта послідовністю виготовлення косинки.Навчити будувати креслення косинки за зразком, вирізувати викрійку та викроювати деталь косинки. Розвивати уміння планувати послідовність трудових операцій,просторове уявлення на основі аналізу креслення косинки. Коригуватимовлення на основі формування вміння складати словесний звіт про послідовність виконання практичного завдання ( побудова креслення, вирізування викрійки, деталі, обробка зрізів). Виховувати охайність, наполегливість,естетичний смак, дисциплінованість. Обладнання: підручники, зошити, записи на дошці, папір, лінійки, олівці,ножиці, тканина, булавки, мультимедійна презентація, екран, проектор, зразки готових виробів).
План уроку.
Металевий в неї носик І льняний у неї хвостик Із шиття не буде толку Якщо ми не візьмем … ( голку )
Є у голочки подружка, що прив’язана до вушка. Слід у слід за нею ходить, візеруночки виводить. Вміє вишивати, шити, може ґудзики пришити, та без одягу донині рукодільниця-кравчиня. ( Нитка )
Шуміть, гуде, а в дірочку швачка йде. (Швейна машина)
II. Основна частина уроку. 1.Актуалізація опорних знань.
2.Вивчення нового матеріалу. (сл.4)Косинка — різновид хустки, шматок тканини у формі прямокутного трикутника. Розповсюджена практично по всьому світу. Є національнимголовним убором українців, росіян тадеяких других народів . Косинка завжди має форму трикутника з двома рівними сторонами. Найчастіше косинки виготовляють із бавовняної тканини(ситцю,сатину,батисту), але розповсюджені також шовкові косинки. Косинка може бути плетена з ниток (бавовняних, шовкових, вовняних). (сл.5,6)Косинка в костюмі Європи мала важливу роль. У XVIII ст. жіночий костюм у Франції складався з юбки, жакету, косинки та шляпи.Трикутні косинки слугували для прикриття шиї та грудей. Разом з англійським костюмом з’явилась мода носити косинки у всіх випадках, крім тих, коли одягали парадне плаття. Зустрічається косинка в костюмі Іспанії. Мантилья - довга косинка, звичайно чорного кольору. Косинкою покривали голову, зав’язували кінці на грудях, або накидували на плечі, а кінці зав’язували на спині. (сл.7,8) Косинки є у багатьох народів світу. (сл.9)В Україні та Росії вони стали національним жіночим головним убором. Без косинки жінки не могли займатися домашніми справами. Для роботи в полі також шили косинки з тонких і легких тканин, здатних захищати голову від сонця. На свята та весілля косинки вишивали красивими узорами и бісером. Стародавні вишиті хустки зберігаються в музеях в музеях. (сл.10) Взимку головні убори в’язали з козячого пуху и овечої вовни. В’язані візерунки дуже нарядно и святково виглядали. Такі в’язані вироби носять в холодну погоду і в наш час. Косинка була широко розповсюджена як в селах, так і в містах. Косинки входили в формений одяг робітниць фабрик, заводів, були обов’язкові для ношення в школах на уроках праці і таке інше. Вдома косинки широко використовувалися при прибиранні, веденні домашнього господарства. Зараз косинки з натуральних тканин також використовуються при роботі вдома, в саду, на городі і так далі, а красиві модні косинки є прикрасою до одягу.(сл.11,12) Влітку косинка має велике практичне значення, тому що захищає волосся від вигоряння, а голову від перегріву. Цей простий, але красивий головний убір може також носитися с декоративною метою, як прикраса. Також косинки часто вдягають дівчата і жінки, коли йдуть в православний храм, де за правилами потрібно покривати голову. (сл.13,14)Зазвичай косинка одягається на голову, але в останній час косинки носять на шиї, на руці, на сумках, а молодь іноді одягає їх на колінку. ( сл.15)Періодично косинки демонструються в модних колекціях. Хто ж носить косинки? Косинку в першучергу носять жінки та дівчата. Покрив косинкою голову и зав’язав вузликом позадудовгі кінці,вони убирають під косинку волосся. Ширший кут косинки може оставатися вільним або ховається під вузлик. Цей головний убір є постійною складовою дитячого одягу. (сл.16)А косинки-бандани носять і жінки, і чоловіки різного віку (сл.17)(запис в словник слова бандана). (сл.18)Фізкультхвилинка. Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт. Руки вгору, руки вниз, Подивились пильно скрізь. Головою покрутили, Потім разом всі присіли. Піднялись, понагинались, І здоровими зостались.
(Учень на стенді вибирає види оздоблень).
4.Закріплення вивченого матеріалу. Гра «Питання – відповідь» (2команди по черзі задають одна одній питання з теми за наданим списком).
4.Практична робота. Побудова креслення косинки. Викроювання викрійки косинки.
(сл.21)Креслення косинки має форму трикутника. Для побудови такого трикутника необхідно мати мірки – довжини сторін. За цими мірками будують трикутник, який є деталлю косинки. Послідовність креслення косинки (робота з підручником).
Побудова креслення в зошитах в масштабі 1:4
Побудова креслення в натуральну величину. Індивідуальна робота з Вавіловим Я. Поточний контроль, інструктаж вчителя. Взаємодопомога взаємоконтроль учнів. Стали струнко, мов солдати, Не хотілося щоб спати. Руки вгору підняли, Опустили й потрясли. Наші ніженьки зомліли, Тож на раз, два,три – присіли. Потім всі швиденько встали І разом закрокували. Навкруг себе покрутились І за парти всі вмостились.
Повторення правил безпечної роботи з ножицями. Нанесення на викрійку напрямку поздовжньої нитки, назв зрізів.
III. Заключна частина уроку. 1) Висновок. - Давайте згадаємо, яка мета стояла перед нами на початку уроку. Чи досягли ми її?(сл.22) 2) Оцінювання роботи учнів на уроці (за допомогою карток само оцінювання). КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ
|
|
Copyright MyCorp © 2021 |
![]() |