Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 14:08
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Основи здоров'я 9-а кл.

03.04.2020

Кримінальний кодекс України. Відповідальність за хуліганство, крадіжки, напади, викрадення, шантаж, підпали, необережне поводження з вогнем.

1. Пригадай!

Напад – дія, спрямована на когось із метою розгрому, знищення, завдання збитків.

Шантаж – вимагання шляхом залякування й загрози розголошення свідчень, які компрометують і соромлять людину.

2. Прочитай конспект.

Криміна́льна відповіда́льність — різновид юридичної відповідальності, обов'язок особи, яка вчинила злочин.

Стаття 22 ККУ розкриває особливості кримінальної відповідальності неповнолітні  за хуліганство, крадіжки, напади, викрадення, шантаж, підпали, необережне поводження з вогнем. Особи, що вчинили такі злочини, можуть нести відповідальніть  у віці від 14 до 16 років.

Кримінальна відповідальність неповнолітніх має свої особливості: сам факт скоєння злочину неповнолітнім є пом'якшуючою обставиною (ст. 6 ККУ);  до неповнолітніх можуть бути застосовані такі види покарання, як штраф, громадські роботи, виправні роботи, позбавлення волі на певний строк. До них можуть бути застосовані такі додаткові заходи покаран¬ня, як штраф та позбавлення права займати певні посади або займатися певною діяльністю; як правило, позбавлення волі для неповнолітніх призначається до 10 років, а за особливо тяжкі злочини — 15 років. Вони відбувають покарання у виправно-трудових колоніях для неповнолітніх.

Неповнолітній, який вчинив злочин вперше невеликої або середньої важкості, може бути звільнений від кримінальної відповідальності якщо його виправлення можливе без застосування покарання. У таких випадках суд застосовує примусові заходи виховного характеру: застереження; обмеження дозвілля і встановлення особливих вимог до поведінки неповнолітнього; передача неповнолітнього під нагляд батьків чи осіб, що їх замінюють педагогів чи трудового колективу;  направлення до спеціальної навчально-трудової установи для дітей та підлітків до його виправлення на строк до 3 років; суд може призначити вихователя; амністія у разі помилування за відбуття частини покарання тощо.

3. Дай відповіді на запитання (письмово).

1. Що таке кримінальна відповідальність?

2. В яких випадках неповнолітні звільняються від кримінальної відповідальності?

3. Які заходи будуть застосовані до неповнолітнього в такому випадку?

 

10.04.2020

Основи здоров’я

 Самозахист. Межа самозахисту.

1. Прочитай конспект.

Самозахист — це вміння самостійно захистити себе від нападу. Як найчастіше захищаються тварини, що опинилися в такій ситуації? У тваринному світі втеча — найнадійніший захист для слабших. Людина так само може скористатися для свого захисту цією тактикою.

Якщо на вас напали, в першу чергу подумайте про втечу. Не  чекайте, доки нападник опиниться поруч або кілька нападників оточать,  просто тікайте. Краще буде, якщо при цьому вам не заважатиме одяг. Викиньте все, що заважає втечі,— важку сумку, шапку, туфлі  на високих підборах. Можливо, у вас з’явиться кілька секунд, щоб збільшити дистанцію відриву, доки злочинець нахилятиметься й підбиратиме речі. Якщо ви швидко бігаєте, то погоню за вами, швидше за все, припинять. Бігти слід у напрямку людних вулиць, до відділку міліції, крамниці, зупинки громадського транспорту, одним словом, туди, де є люди.

Але якщо вам не пощастило втекти, захищайтесь усім, чим можете,— руками, ногами, зубами. Кличте інших людей на допомогу!

У ситуації, коли на вас нападають, з’являється страх, із яким потрібно впоратися. Замість того, щоб заплющувати очі від страху, краще уважно роззирніться навкруги: чи раптом не з’явиться з-за рогу випадковий перехожий, який зможе вам допомогти, послухайте, чи не чутно чиїхось кроків на сходах.

Самооборона означає те, що ви заздалегідь думаєте про можливі неприємності й знаєте, що робити в тому разі, якщо вони справді виникнуть. Захищаючись, ви маєте право завдати травм нападникові — це називається «необхідна оборона». Під самообороною розуміють будь-які дії, мета яких полягає в тому, щоб зруйнувати плани нападників. Наприклад, втеча людини, у якої вуличні грабіжники збиралися забрати гроші, теж є самообороною. Людина втекла, а отже, зруйнувала плани злочинців, які хотіли заволодіти її цінностями.

Дії людини, яка обороняється, можуть мати й значно жорсткіший характер. Наприклад, якщо людина у відповідь на напад вуличних грабіжників, усвідомлюючи те, що її здоров’ю й життю загрожує небезпека, дістає особисту вогнепальну зброю й починає стріляти. Проте не можна виходити за допустимі межі самооборони. Якщо людина озброєна, то мають бути дуже вагомі причини для того, щоб вона скористалася своєю зброєю. Це означає, що певні дії мають відповідати характерові й небезпеці замаху.

2. Пригадай (усно).

Яких правил ви повинні дотримуватися для того, щоб уникнути ситуації нападу?

3. Дайте відповіді на запитання(письмово).

1. Що таке самозахист?

2. Що необхідно робити, якщо на вас напали?

3. Що таке межі самооборони?

08.05.2020

Умовні та безумовні рефлекси

1. Прочитай конспект.

Поняття рефлекс увів відомий вчений Іван Михайлович Сеченов. Досліджував рефлекси Павлов Іван Петрович. Саме він увів поняття «умовний рефлекс». Безумовний рефлекс - це спадково закріплена форма реагування на біологічно значущі дії зовнішнього світу або зміни внутрішнього середовища організму. Прикладами безумовних рефлексів є харчові, захисні, статеві, больові, ковтання, блювання, чхання, кашлю, мигання, саморегуляція функцій органів і систем тощо.

Умовні рефлекси, на відміну від безумовних, являються індивідуальними, з'являються впродовж існування людини, особливі лише для неї; отримали тимчасовий характер й здатні згасати з зміною умов навколишнього середовища.

Умовні рефлекси, в своїй дії збігаючись із безумовними подразниками, здатні набувати сигнального і попереджувального значень. Ці рефлекси забезпечують людині змогу завчасно реагувати на негативні чи позитивні подразники.

На відміну від тварин, у людини умовні рефлекси формуються не лише в відповідь на певні сигнали, наприклад, шкільний дзвінок, а і на почуті чи прочитані слова, малюнки, цифри. Так, наприклад, в людини, що колись куштувала лимон, згадка навіть про нього викликає слиновиділення. Це також умовнорефлекторна реакція, однак у ній приймає участь ще і пам'ять (ця інформація про кислий смак лимона закарбована у корі півкуль).

Дякуючи цьому людині властиве абстрагування і узагальнення, що становлять основу мислення й свідомості. Саме так, процес навчання людей супроводжується утворенням й накопиченням певної кількості умовних рефлексів.

2. Продовжи речення (письмово)

1. Поняття рефлекс увів відомий вчений___________.

2. Безумовний рефлекс — це спадково закріплена форма реагування на____.

3. Прикладами безумовних рефлексів є_______.

4. Умовні рефлекси, на відміну від безумовних, являються індивідуальними, з'являються впродовж____________.

Основи здоров’я 9-а клас 15.05.

Залежність терміну реакції людини від її фізичних, фізіологічних та психологічних особливостей.

1. Прочитай конспект.

Афект – це найсильніша емоційна реакція. Афект повністю захоплює людину і підкоряє її думки і рухи. Він завжди ситуаційний, інтенсивний і відносно короткий. Афект постає як наслідок якогось сильного потрясіння. В афекті змінюється увага: знижується можливість переключення, забувається все, що відбувалося до події, яка викликала афектну реакцію (стан ейфорії після звільнення від небезпеки, ступор при повідомленні про смерть).

Власне емоції – це більш тривалі реакції і ті, що виникають не тільки внаслідок події, яка сталася, а й ті, що передбачаються або згадуються.  Почуття стійкий емоційний стан, який має чітко означений предметний характер і висловлюють ставлення як до конкретної події або людей, так і до уявлення.

Настрій – найстійкіший емоційний стан. Настрій відображає загальне ставлення щодо сприйняття або несприйняття людиною світу. Настрій може бути похідним від темпераменту.

Стрес – це неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію. Це фізіологічна реакція, що мобілізує резерви організму і готує його до фізичної активності типу боротьби, втечі. Під час стресу виділяються гормони, змінюється режим роботи багатьох органів і систем (ритм серця, частота пульсу тощо). Стресова реакція має різний прояв у різних людей: активна – зростає ефективність діяльності, пасивна – ефективність діяльності різко зменшується.

Кілька прикладів негативних емоцій: лють, страх, переляк, горе тощо.

Позитивні емоції: натхнення, ентузіазм; людина безстрашна, якщо має вичерпні відомості про те, як вийти з небезпечного становища; почуття торжества, тріумфу виникає тільки у того, хто подолав великі перешкоди на шляху до мети; успіх підбадьорює, дає відчуття впевненості у своїх силах.

Отже, емоціональна урівноваженість сприятливо впливає на життєдіяльність людини і зменшує її схильність до небезпеки.

Пізнавши психіку людини, можна знайти шлях до підвищення її безпеки життєдіяльності.

2. Випиши в зошит такі терміни: афект, емоції, почуття, настрій, стрес. Постарайся їх запам’ятати.

 

Основи здоров’я 9-а клас 22.05

Узагальнюючий урок з теми: «Особливості самозахисту».

1. Давайте пригадаємо:

Самозахист це вміння самостійно захистити себе від нападу.

Під самообороною розуміють будь-які дії, мета яких полягає в тому, щоб зруйнувати плани нападників. Наприклад, втеча людини, у якої вуличні грабіжники збиралися забрати гроші, теж є самообороною. Людина втекла, а отже, зруйнувала плани злочинців, які хотіли заволодіти її цінностями.

Безумовний рефлекс - це спадково закріплена форма реагування на біологічно значущі дії зовнішнього світу або зміни внутрішнього середовища організму. Прикладами безумовних рефлексів є харчові, захисні, статеві, больові, ковтання, блювання, чхання, кашлю, мигання, саморегуляція функцій органів і систем тощо.

Умовні рефлекси, на відміну від безумовних, являються індивідуальними, з'являються впродовж існування людини, особливі лише для неї; отримали тимчасовий характер й здатні згасати з зміною умов навколишнього середовища.

Умовні рефлекси, в своїй дії збігаючись із безумовними подразниками, здатні набувати сигнального і попереджувального значень. Ці рефлекси забезпечують людині змогу завчасно реагувати на негативні чи позитивні подразники.

Афект – це найсильніша емоційна реакція. Афект повністю захоплює людину і підкоряє її думки і рухи. Він завжди ситуаційний, інтенсивний і відносно короткий.

Власне емоції – це більш тривалі реакції і ті, що виникають не тільки внаслідок події, яка сталася, а й ті, що передбачаються або згадуються.  Почуття стійкий емоційний стан, який має чітко означений предметний характер і висловлюють ставлення як до конкретної події або людей, так і до уявлення.

Настрій – найстійкіший емоційний стан. Настрій відображає загальне ставлення щодо сприйняття або несприйняття людиною світу. Настрій може бути похідним від темпераменту.

Стрес – це неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію.

2.  Дай відповіді на тестові запитання (письмово)

1. Дія, спрямована на когось із метою розгрому, знищення, завдання збитків – це:

А) самооборона

Б) напад

В) шантаж

2. Самозахист – це:

 

А) вміння самостійно захистити себе від нападу

Б) різновид юридичної відповідальності, обов'язок особи, яка вчинила злочин.

3. Під самообороною розуміють будь які дії, які спрямовані на

А) нанесення тілесної шкоди нападнику

Б) зруйнування планів нападників

В) залякування нападників

4. Спадково закріплена форма реагування на біологічно значущі дії зовнішнього світу або зміни внутрішнього середовища організму

А) Умовні рефлекси

Б) Безумовні рефлекси

5. Найсильніша емоційна реакція

А) Настрій

Б) Почуття

В) Афект

6. Неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію.

А) стрес

Б) почуття

В) афект

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021