Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПонеділок, 19.04.2021, 15:54
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Організація дистанційного навчання на час карантину (весна 2020)

Інформація про організацію надання психолого-педагогічних та освітніх послуг  учням

Костянтинівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 32  Донецької обласної ради під час карантину

На виконання наказів МОН України від 16.03.2020 № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19», від 26.03.2020 №458 «Про внесення зміни до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406», листа ДОН № 01-25/593/0/160-20 від 18.03.2020 р. «Про посилення обмежувальних заходів щодо попередження розповсюдження коронавірусу COVID-19» з метою запобігання захворюваності гострими респіраторно-вірусними інфекціями (далі - ГРВІ), до числа  яких відноситься коронавірусна інфекція COVID – 19 для організації профілактичних заходів щодо санітарно-епідеміологічної ситуації на період карантину з 19.03.2020 р. по 24.04.2020 р. в Костянтинівській СЗШІ № 32 Донецької облради забезпечено виконання освітньої програми закладу шляхом організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування школи учнями.

 

Схема реалізації дистанційного навчання

в Костянтинівській СЗШІ № 32 облради

Надання освітніх послуг та психолого-педагогічного супроводу відбувається з урахуванням психофізичних особливостей учнів, наявності матеріально-технічних засобів для дистанційного навчання в родинах вихованців і  педагогів. Учасниками освітнього процесу було обрано таку систему роботи в дистанційному режимі:

Для підтримки зв’язку з батьками або законними представниками учнів школи було створено групи в соціальній мережі Viber для кожного класу окремо (адміністратором групи є вихователь). До змістовної інформації у групах відносять: поширення матеріалів дистанційного навчання (теоретичний блок, тлумачення завдання вчителем та вправи для контролю засвоєння матеріалу учнями), викладання матеріалів дистанційної виховної роботи (проведення онлайн-виховних годин, бесід, хвилинок толерантності, культури, віртуальні подорожі, а також невеликі змістовні завдання для отримання зворотнього зв’язку).

Інформацію, яка містить особистий характер (звіт про засвоєння матеріалу та виконання роботи, інформацію щодо стану здоров’я дітей) батьки або законні представники надсилають у особистому повідомленні у мережі Vіber, Skype, на електронну пошту або передають за телефоном.

Надання освітніх послуг вчителі-предметники здійснюють (групові, індивідуальні) через Viber, Skype, Google-Диск та сайт школи, телефоном. На Google-Диску розміщують презентації до уроків, на які надають посилання учням. Незначна частина вчителів намагалась перейти на відео-уроки в Zoom, але поки що не у всіх батьків є технічна можливість підключитись до Zoom. Всі виконані завдання учні надсилають у формі особистого повідомлення на Viber, Skype, електрону пошту або повідомляють телефоном.

Групові завдання вчителі надсилають відповідним вихователям, які розсилають інформацію доступними засобами зв’язку учням своєї групи.

На сайті школи створено інформаційний блок «Дистанційне навчання», контент якого містить сторінки з груповими завданнями для кожного класу. Зміст постійно оновлюється. Всі учасники освітнього процесу ознайомлені з вказаним ресурсом і активно користуються ним.

У блоці шкільного сайту «Психологічна сторінка» постійно додається матеріал з практичними порадами від психолога щодо організації дня дитини в умовах карантину, запобігання перевтоми школярів тощо.

Психологічний супровід реалізується через класні групи в мережі Viber, а індивідуальне консультування – телефоном, Viber, Skype .

З метою чіткої організації роботи педагогічного колективу в дистанційному режимі, обміну досвідом тощо було створено дві групи в мережах Viber, Skype:  «Вчителі» і «Вихователі», адміністраторами яких є заступники директора з виховної роботи і навчально-виховної роботи. Щовівторка і щочетверга проводяться планові онлайн-наради у форматі скап-конференції.

З метою контролю за процесом дистанційного надання освітніх послуг, своєчасної корекції можливих організаційних негараздів до кожної навчальної групи входять представники адміністрації школи-інтернату.

Практика навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку в дистанційному режимі вказала на такі особливості:

Переваги дистанційного навчання для учня:

Можливість для учнів навчатися у зручний час.

Кожен учень працює у відповідному для нього темпі.

Мобільність. Кожен учень може зв’язатися з педагогом зручним для нього способом: телефон, електронна пошта,Viber. Skype.

Доступ до навчального матеріалу необмежений строк.

Дитина вчиться розраховувати тільки на себе і тільки на свої знання.

Можливість більш поглибленого вивчення предметів, що цікавлять.

Учень привчається к самостійному навчанню.

Підвищення рівня цифрової грамотності учнів,  батьків ( за наявності відповідних засобів зв’язку і обладнання  для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання).

Переваги дистанційного навчання для вчителя:

Індивідуальний підхід до кожного учня з урахуванням його здібностей та потреб.

Оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.

Залучення батьків до процесу навчання ( педагогіка партнерства).

Підвищення рівня професійної компетентності.

Труднощі дистанційного навчання, які відчули фахівці:

Відсутність відповідного програмнго й апаратного забезпечення дистанційного навчання дітей з ООП.

Відсутня інформаційно-методична підтримка дистанційного навчального процесу для осіб з інтелектуальним порушенням.

Низький рівень підготовленості вчителя до роботи в системі дистанційної освіти, витрачається багато часу на підготовку матеріалу з предмету для учнів, не вистачає часу на самоосвіту.

Відсутність електронних підручників для осіб з інтелектуальним порушенням.

Діти з ООП не мають достатньо вмотивованості, терпіння, відповідальності для роботи в дистанційному режимі (особливо молодші школярі).

Проблеми ідентифікації учня. При роботі у класі педагог має змогу спостерігати за роботою учнів, що неможливо під час дистанційної форми навчання.

Батьки дітей з ООП не мають відповідного досвіду і бажання для домашнього навчання своїх дітей, не приділяють достатньої уваги освітньому процесу.

Відсутність у дітей підручників, тому велику кількість часу педагог витрачає для того, щоб надрукувати ту інформацію, яку діти повинні засвоїти.

 В мережі Internet немає онлайн уроків, які б відповідали розумовим особливостям учнів спеціальної школи, тому ті уроки які є в Internet мережі доводиться адаптувати до умов освіти дітей з ООП.

Дитині з особливими освітніми потребами важко опанувати навчальний матеріал самостійно, тому однією з труднощів є  відсутність живого безпосереднього спілкування з педагогом.

Якість навчання за допомогою дистанційних технологій напряму залежить від гарної технічної оснащеності (не у всіх є особисті компютери та планшети, а через смартфони виконувати систематично домашні завдання не зручно).

Низька якість інтернет-звязку. Дуже часто сайти і відео-уроки не завантажуються.

Труднощі соціалізації дитини (перебування поза колективом ровесників може призводити до труднощів дитини в ситуаціях вирішення конфліктів, співпраці з однолітками).

Можливість перевантаження  школярів навчальною інформацією, відео-, аудіо- інформацією, навчальними іграми тощо.

Систематичне залучення дитини до онлайн-навчання може призвести до комп’ютерної або інтернет-залежності.

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021