Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 14:55
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

6-б географія 08.04.-10.04.2020

08.04.2020

Тема. Різноманітність рослинного і тваринного світу Землі.

-  Пригадайте, які умови необхідні для життя рослин.

Неможливо уявити навколишній світ без рослин і тварин.

Зелені рослини створюють на Землі умови для існування всіх живих організмів. Вони виділяють кисень, який необхідний для дихання, слугують основним джерелом їжі для тварин. Рослинність утворює майже суцільний покрив на поверхні Землі. За різноманітністю стебел виокремлюють дерева, кущі й трав’янисті рослини. Вони здатні жити всюди, пристосовуючись до різноманітних умов існування.

Тварини, як і рослини, мешкають у різних куточках нашої планети. Це найчисленніша за кількістю видів група організмів. Черви, змії, жаби, комахи, риби, птахи, звірі — все це тварини. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла.

Більшість і рослин, і тварин зосереджена на суходолі. Але поширення їх на земній кулі залежить від природних умов.

Найрізноманітніший рослинний і тваринний світ на територіях Землі, де висока температура повітря й велика кількість опадів протягом року. Це сприяє швидкому росту рослин, які утворюють тропічні ліси. Тут височіють пальми, фікуси, зарості бамбука. У лісах багато тепла, вологи та їжі. У кронах дерев живуть мавпи. Серед птахів — папуги, тукани, колібрі. Ліс наповнюють різні змії. Там безліч комах. На узліссі трапляються слони, носороги, буйволи. Водяться хижаки: леопарди, тигри, леви.

У жарких посушливих місцях Землі, де тепла достатньо, але бракує вологи, рослинність дуже бідна, тварин мало. Тут ростуть сухі трави, колючі чагарники, низькорослі дерева — саксаули. Рослини й тварини пристосувалися до неспри-ятливих умов існування. Рослини мають довге коріння й тонке, схоже на голки, листя. Верблюди можуть тривалий час обходитися без води, антилопи — долати великі відстані в пошуках їжі. Ящірки, змії, черепахи ховаються від спеки в піску й серед каміння.

На територіях Землі, де температура змінюється за сезонами, а опадів достатньо, рослинний і тваринний світ різноманітний Рослинність у таких місцях пристосувалася до чотирьох пір року. У лісах здіймаються стовбури хвойних дерев, які й узимку стоять зелені. Це ялина, сосна, кедр, смерека. Росте й багато листяних дерев, які з настанням холоду скидають листя: береза, дуб, клен, граб. У таких місцях водяться бурі ведмеді, лосі, рисі, вовки, лисиці, зайці. Багато різних птахів.

На півночі Землі, де переважають низькі температури повітря, коли тане сніг, з’являються низькорослі рослини: мох, лишайники, ягоди (журавлина, морошка, брусниця). Там водяться білі ведмеді, північні олені, песці.

Запам'ятайте!

- Рослинний і тваринний світ Землі дуже різноманітний.

- На суходолі поширення рослин і тварин пов’язане з природними умовами.

Запитання

1. Які види рослин вам відомі?

2. Які види тварин вам відомі?

3. Чому тварини не можуть існувати без рослин?

4. Чому рослинний і тваринний світ тропічних лісів найрізноманітніший?

5. Як рослини й тварини пристосувалися до життя в жарких сухих місцях Землі?

6. Які рослини ростуть на півночі Землі?

7. Які тварини там водяться?

Завдання

Виконати завдання письмово.

Розподіліть назви дерев (ялина, береза, сосна, дуб, кедр, смерека, клен, граб) за групами:

•        хвойні дерева:

•        листяні дерева.

Представники рослинного і тваринного світу

- Які рослини поширені у вашій місцевості?

- Яких тварин ви зустрічали на прогулянці чи екскурсії?

Рослинний і тваринний світ будь-якого краю дуже різноманітний.

Якщо ви живете в місцевості, де багато лісів, то там напевно є такі представники рослинного світу, як дерева, а серед них — сосна, дуб, береза, осика, граб, липа, ялина, клен, вільха. Серед кущів трапляються ожина, шипшина, ліщина, малина, а на заболочених місцях — брусниця й чорниця.

Ще в лісі можна побачити багато трав’янистих рослин. Ранньою весною там першими зацвітають підсніжники, проліски, ряст, анемона, пізніше — конвалія, фіалки, купина, сон-трава.

Тваринний світ у такій місцевості досить різноманітний.

У лісі завжди можна знайти їжу, сховатися від ворогів, влаштувати житло. У лісах водяться козуля, заєць, миші. З хижаків — вовк, лисиця, куниця лісова, тхір чорний. Є також борсук, їжак, білка, дика свиня. Постійними мешканцями лісу є птахи: рябчик, глухар, тетерук, дятел, сова сіра, фазан.

Якщо ви живете в місцевості, де немає лісів, а є тільки степ, то там частіше трапляється трав’яниста рослинність: півники, гіацинти, крокуси, горицвіт, тюльпани, півонії, маки, полин, типчак, ковила. Зрідка можна побачити кущі.

У степах більшість тварин живе в норах. Це гризуни: бабаки, ховрахи, хом’яки, миші, тушканчики. Добре розвинутими передніми зубами вони гризуть рослини. Риють нори лисиці, тхори, борсуки. Для звірів нори є схованкою в разі небезпеки й несприятливої погоди, місцем народження малят, а для деяких із них — місцем зимового сну або сплячки, накопичення запасів кормів. У норах дрібних звірів селяться плазуни, зокрема гадюка степова, черепаха степова, ящірка прудка.

Завдяки вмінню швидко бігати від ворогів рятуються рідкісні степові птахи — дрохва, стрепет. З ранньої весни в степах чути спів жайворонка степового. Подає голос і перепілка. Походжає рідкісний птах — журавель степовий. Високо в небі ширяють хижі птахи: орел степовий, боривітер, кібчик, лунь степовий. Вони полюють на гризунів і дрібних птахів.

У степах безліч комах: метеликів, жуків, сарани, коників. Кормом для них є різні частини рослин. Комахи, своєю чергою, слугують кормом для птахів, плазунів і земноводних.

Запам'ятайте!

У лісах поширені дерева, кущі, трав’янисті рослини. У степах переважає трав’яниста рослинність. Тваринний світ лісів і степів різноманітний: там мешкає багато видів звірів птахів, комах.

Запитання

1. Які представники рослинного світу є у вашому краї?

2. Які дерева й кущі вам подобаються? Чому?

3. Які трав’янисті рослини першими зацвітають навесні?

4. Яких тварин можна зустріти у вашій місцевості?

5. Як ви гадаєте, чим корисні лісові птахи?

6. Чим корисні комахи?

Завдання

1.      Складіть письмовий опис однієї з диких тварин своєї місцевості за планом:

- Назва тварини.

-        Зовнішній вигляд.

- Де живе.

- Чим живиться.

-        Чим подобається.

2.      Усно поясніть прислів’я.

-        Зайця ноги рятують.

-        Бійся гадюки і не бери її в руки.

- Де багато пташок, там нема комашок.

Цікаво дізнатися.

Першою ознакою приходу весни вважали посвист бабака. Удосталь виспавшись за довгу зиму, звірок, відчувши тепло весняного сонця, вилазить із нірки, стає на задні лапки й, насторочивши вушка і піднявши ніс, голосно сповіщає про настання весни. Люди в ці дні виходили в степ, щоб почути голос живого провісника. У народі говорять: «Просвистів байбак — ховай теплий одяг у скриню».

10.04.2020

Тема. Дикорослі й культурні рослини

-        Яка ваша улюблена рослина? Чому?

-        Чим рослини корисні для людей?

Тепер ви знаєте, що рослинний світ рідного краю дуже різноманітний. Є в ньому такі рослини, що їх ніхто не садив і ніхто не доглядає. Вони ростуть у природі самостійно. Це дикорослі рослини.

-        Назвіть представників дикорослих рослин.

На полях, городах, у садах і парках люди вирощують культурні рослини. Це виведені людиною сорти рослин, які мають цінні для неї властивості. Культурні рослини вимогливіші до умов життя, ніж дикорослі рослини. Для їх зростання й отримання багатого врожаю необхідно обробляти грунт, знищувати бур'яни і шкідників, вносити добрива, здійснювати полив.

До культурних рослин, зокрема, належать зернові, овочеві, фруктові та ягідні культури.

Зернові культури — це, наприклад, пшениця, овес, кукурудза, жито, рис, ячмінь. Усі вони — трав’янисті рослини. Корінь у них росте пучком. Стебло всередині порожнє. Його називають соломиною.

Квітки в пшениці, жита, ячменю зібрані в колос, у рису — у волоть, а в кукурудзи — у волоть і качан. Із квіток утворюються плоди — зернівки. Тому ці рослини й називають зерновими. Найціннішою з них є пшениця. З пшеничного й житнього борошна печуть хліб, роблять тістечка, печиво, макарони та інші вироби. Багате на поживні речовини зерно рису. Із зерна кукурудзи виробляють різноманітні харчові продукти: борошно, олію, крупи, крохмаль.

Ще зернові рослини використовують як корм для свійських тварин.

Також є такі культурні рослини, які переробляються на заводах. їх називають технічними. На заводах із картоплі виробляють крохмаль, з насіння соняшнику — олію, з коренеплодів буряків — цукор.

Крім зернових і технічних культур, вирощують гречку, горох, сою, просо.

Овочеві культури вирощують на ланах, городах, у теплицях. Овочі — цінний продукт харчування. Різні овочі потребують певних умов для вирощування. Найкращий урожай збирають на ґрунтах, багатих на поживні речовини й вологу. З овочевих культур вирощують огірки, кабачки, моркву, цибулю, капусту, часник, помідори.

У садах вирощують фруктові та ягідні культури. Найпоширеніші яблуня, груша, вишня, слива, смородина, аґрус, малина, персики, виноград. Усі фрукти та ягоди дуже корисні для здоров'я людини, бо містять багато вітамінів.

Запам'ятайте!

На полях, городах, у садах, теплицях людина вирощує культурні рослини. До них належать зернові, овочеві, фруктові та ягідні культури. Культурні рослини потребують дбайливого й регулярного догляду.

Запитання

1. Які рослини називають дикорослими, а які — культурними?

2. Які ви знаєте культурні рослини? Які з них вирощують у вашій місцевості?

3. Що виробляють із зернових культур?

4. Які культурні рослини називають технічними?

5. Які фруктові та ягідні культури ростуть поблизу вашого дому або школи?

6. Яке значення мають овочі, фрукти та ягоди для людей?

Завдання

Перше завдання виконати письмово.

1. Розподіліть назви культурних рослин (пшениця, вишня, часник, жито, виноград, кабачки, слива, рис, огірки) за групами:

-        зернові культури;

-        овочеві культури;

-        ягідні культури.

2. Поясніть прислів'я.

-        Ти посій жито — васильки вродять самі.

-        Хто кукурудзу щодня споживає, той себе добре почуває.

-        Доглядай за садом — оддячиться радо.

Цікаво дізнатися.

Соняшник примандрував до українських земель із далекої Північної Америки. Називали цю рослину «квіткою сонця». Прижилася вона дуже швидко, бо родючі ґрунти та вдосталь сонця – якраз ті умови, що потрібні для цієї рослини. Спочатку соняшник вирощували як прикрасу садів. А згодом люди здогадалися вичавити олію, яка стала цінним і незамінним продуктом харчування.

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021