Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПонеділок, 19.04.2021, 16:18
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

6-а укр м +література

Українська література

Кінцевий термін до 22.04

Тема ,, Давай будемо природу берегти! ‘’

Анатолій Бортняк. Вірш ,, Зламана гілка ‘’

Зламав Івасик гілку ясеневу
і кинув геть, коли награвся нею.
Веселий він побіг собі додому,
вона ж лежить на гнилищі рудому.

В самотині зітхає гілка тяжко:
уже на ній не сяде більше пташка,
вже вітерець її не захитає,
,, Хитати ще? ‘’ – її не запитає.

В її прожилках не бродити соку,
не гріти мрію, ніжну і високу!
Івась у ліжку спить спокійно, тихо.
Невже не знає він, що скоїв лихо?

Прочитати виразно вірш.  Розкажи, від чого поет застерігає нас.

Семен Журахович. Оповідання ,, Дерева не плачуть ‘’

1 Частина

Стор.134-135

Молода берізка вибігла на узлісся. Хотіла подивитись, що на світі робиться. На узліссі просторо, дерева не затуляють виднокруг. І так багато сонця. І так легко дихається. Вона ледве чутно шелестіла своїм ясно-зеленим листям. Мабуть, розмовляла сама з собою. Та одного разу кремезний дуб, що височів трохи віддалік, почув несподіване: - Я знаю людей, - прошелестіла берізка. – Що? Що? – хитнув верховіттям дуб. – Звідки тобі знати людей? Я стою тут, може, двісті весен, може, двісті зим і літ… Я бачив людей на своєму віці – ого-го! Не дивина, що я їх добре й знаю – веселий народ. Які пісні я тут чув! Які любовні клятви!.. А ти, що ти можеш знати? Коли ти на світ прийшла? Він красувався своїм різьбленим, візерунчатим листям. Хто ще в лісі має таке чудове листя, як дуб? – Я знаю людей, - вперто прошелестіла берізка. – Що ти знаєш, що ти знаєш? – Уже дратуючись мовив дуб. – Це я знаю людей. Веселий народ!.. А звідки тобі їх знати? Біля тебе коли-не-коли зупиниться хтось. А до мене йдуть і йдуть – ого-го! Співають, жартують… - Я знаю, - знов прошелестіла берізка. – Що ти знаєш? Ну, які ж вони? – Вони.. Вони різі. – Різні? – Коли б старий дуб міг хитатися від сміху, то він, напевне, захитався б так, що всі жолуді посипались б додолу. Але хитнулися тільки найтонші гілочки, і дуб засміявся своїм дубовим сміхом. – Різні? Звідки це тобі знати?  Ти, мабуть, всього лиш десять разів своє листя міняла. А глянь, яка на тобі тонісінька кора… Що ти можеш знати? – Саме тому і знаю, - ще впертіше відповіла берізка. – Що значить ,, саме тому ‘’? – не зрозумів дуб. – Ану розкажи. Берізка мовчала. – Розповідай! – сердито прошумів дуб.

 

Тема. Давай будемо природу берегти!

Семен Журахович. Оповідання ,, Дерева не плачуть ‘’

2-частина

Стор 135-136

І вона розповіла. Одного разу під білим стовбурцем сиділо двоє. Вони розмовляли, курили. Берізка не прислухалась до їхньої розмови. Хіба мало людських голосів чути на узліссі? А потім один узяв і приткнув до стовбура свою запалену цигарку. Вогонь уп’явся в тонку кору, пропік її наскрізь і тільки тоді погас. – Він пік мене вогнем спокійно дивився. Він пік мене вогнем. Коли цигарка, гаснучи, по-зміїному зашипіла другий чоловік, що сидів задуманий, підняв очі і вигукнув: ,, Що ти робиш? Але той, хто тримав недокурок лише скривив губи: ,, Хіба тобі болить? ‘’ – Два обличчя були повернені до мене. Одне байдуже, нерухоме, а друге скривлене судомою болю. Я їх ніколи не забуду. – І оце все? – Загудів, засміявся дуб. – Погасив цигарку? Пропалив кору?.. Ха-ха-ха! Ну і що ж? Боляче? А хто тобі винен, що в тебе така тонісінька шкірка? Ану, подивись на мене. І він замилувався своєю почорнілою, зашкарублою потрісканою корою. З самих лише тріщин можна було бачити, яка вона залізна, яка вона товста. – Корище! – Задоволено сказав дуб. – Що їй цигарка! Мене один розхристаний гульвіса ножем ударив. – І що ж? Тільки дряпина лишилась. А ніж зігнувся, ха-ха! А вона про якусь там цигарку, про недопалок. Чи варто про такий дріб’язок говорити? Ох, оці тонкошкірі! Ви тільки послухайте: вона знає людей. Вона знає… Що там цигарка, що ніж! От коли б хто-небудь з сокирою підійшов до тебе, тоді інша річ, високий, гіллястий дуб ще довго шумів своїм розбурханим листям. А берізка мовчала з темної ранки там, де стовбур було пропечено вогнем, сочилися прозорі краплі. Дерева не плачуть. Ту рідину люди називають березовим соком.

Що розповіла берізка дубу?

Якою була берізка? Яким був дуб?

Прочитайте текст. Усно дайте відповіді на питання.

Корище – кора

Судома - судорога

 

Українська мова

Кінцевий термін до 22.04

Тема. Відновлення текстів із деформованою будовою.

1-Варіант

Вправа 4 стор. 115

Прочитай.

1.Микола і Степан пішли в ліс.

2.Микола взяв і посадив його на дерево.

3.Був теплий сонячний день.

4.Біля ялинки хлопчики знайшли маленьке білченя.

5.Мама-білка ніжно взяла його в зуби і понесла в дупло.

(Подумайте, в якому поряду треба записати речення, щоб вийшов зв’язний текст.) Запишіть у зошитах  за зразком.

Допомога

Був теплий сонячний день. Микола і Степан пішли в ліс. Біля ялинки хлопці знайшли маленьке білченя. Микола взяв і посадив його на дерево. Мама-білка ніжно взяла його в зуби і понесла в дупло.

2-Варіант

Кінцевий термін до 22.04

Тема. Відновлення текстів з деформованою основою.

Вправа 3 стор. 14

Прочитай. Подумай, в якому порядку треба записати речення, щоб вийшло оповідання.

1.Воно потопає в садах.

2.За селом видніється ліс.

3.Я живу в селі Вишневому.

4.У центрі села є ставок.

(Подумай, в якому порядку записати речення, щоб вийшло оповідання.) Запишіть у зошитах

Село

Я живу с селі Вишневому. Воно потопає в садах. У центрі села є ставок. За селом видніється ліс.

 

Українська мова

Кінцевий термін до 22.04

Тема. Складання простого плану тексту

1-Варіант

Прочитай текст. Поділи його на абзаци, використовуючи план. Запиши.

Правила переходу вулиць і доріг.

План

1.Де треба переходити проїзну частину?

2.Як переходити дорогу, якщо поблизу немає переходу?

3.Як переходити дорогу в регульованих місцях?

Проїзну частину треба переходити пішохідними переходами. У разі їх відсутності – на перехрестях лініями тротуарів або узбіччя. Якщо поблизу немає переходу то дозволяється переходити під прямим кутом у тих місцях, де її добре видно в обидва боки. У місцях, де регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами світлофора.

( З ,, Охорони життя і здоров’я учнів ‘’ )

2-Варіант

Кінцевий термін до 22.04

Тема. Складання простого плану тексту

Прочитай текст. Поділи його на абзаци, використовуючи план. Запиши.

Місця зупинки громадського транспорту

План

1.Де зазвичай розміщена зупинка трамваю?

2.Де знаходиться зупинка тролейбуса і автобуса?

3.Як вибираються місця зупинки транспорту?

Зупинка трамвая майже завжди розміщена перед перехрестям. Зупинка тролейбуса і автобуса знаходиться за перехрестям. Місця зупинки транспорту вибираються там, де найбільш зручно і безпечно для пасажирів.

( З ,, Охорони життя і здоров’я учнів ‘’ )

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021