Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 13:36
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

6-а клас

Завдання на тиждень з 16.03.2020 по 20.03.2020 р.

 

ГЕОГРАФІЯ

Тема.  Атмосферні опади

Завдання. Прочитати параграф, відповісти на питання після тексту.

 У спекотний літній день усіх тішить невеличкий теплий дощик. Узимку всі радіють снігу, особливо діти, бо можна кататися на лижах і санчатах. Інколи влітку під час грози можна потрапити під кульки граду. Все це опади.

 Усю воду в рідкому чи твердому стані, що випадає з хмар або осідає з повітря на земну поверхню, називають атмосферними опадами, або просто опадами.

 Такі опади, як дощ, сніг, град утворюються високо в небі й випадають із хмар.

 Хмари складаються з дуже дрібних краплинок води. Водяні краплі зливаються одна з одною, поступово збільшуючись. Хмари темніють. Коли краплі стають надто важкими, повітря більше не може їх утримувати. Тоді вони випадають на землю дощем. Сильний дощ називають зливою.

 Узимку спостерігаються опади у вигляді снігу. Хмари в цю холодну пору року складаються не з краплинок води, а з маленьких і легких кристаликів, які ми називаємо сніжинками. Є дуже багато видів сніжинок: зірочки, пластинки, стовпчики, голочки тощо. Цікаво, що їхній вигляд практично ніколи не повторюється.

 Град - це опади у вигляді частинок льоду. Випадає град зазвичай улітку з дощових хмар, які тепле повітря швидко підіймає на значні висоти. Там краплі води замерзають і перетворюються на водяні кульки – градинки. Під час падіння вниз вони збільшуються в розмірах. Градини можуть досягати розмірів курячого яйця.

 Град часто завдає великих збитків: знищує посіви, ламає виноградні лози й гілки дерев, збиває плоди у фруктових садах, ламає гілки фруктових дерев. Від ударів градин може загинути домашня птиця, дрібна худоба.

 Опади можуть випадати не тільки з хмар, а й з повітря. Це – туман, роса, іній.

 Якщо протягом дня було тепло й повітря перенасичене вологою, а вночі похолодало, то на світанку біля поверхні Землі скупчуються краплі води, що спричиняє помутніння повітря. Це утворення й називають туманом. Рухатися в тумані майже неможливо: дуже погіршується видимість, інколи нічого не видно навіть за кілька метрів. Тому тумани небезпечні для руху транспорту.

Якщо впродовж дня Земля нагрівається, а вночі сильно охолоджується, то охолоджується й повітря над її поверхнею. Трава, листя дерев, каміння вкриваються краплинками води – росою. Спостерігати її можна влітку тільки рано-вранці в ясну погоду. Як тільки сонце пригріє дужче, роса випаровується. У холодну пору року, коли температура повітря знижується до нуля градусів, утворюється іній - тонкий шар маленьких схожих на голочки кристаликів льоду. Земля та все навкруги стає сріблясто-білим,  казковим.

 Запам'ятайте!

Атмосферні опади - це вода в рідкому чи твердому стані, що випадає з хмар або з повітря. До опадів належать дощ, сніг, град, туман, роса, іній.

Запитання!

1. Що таке атмосферні опади?

2. Які атмосферні опади ви спостерігали?

3.Чому йде дощ? А сніг?

4. Як утворюється град?

5. Яких збитків може завдати град?

6. Чому туман небезпечний для руху транспорту?

СПО

1. Прочитай конспект.

Продовольчі та спеціалізовані продовольчі магазини.

Пригадаємо , що всі магазини можна поділити на такі види:

- продовольчі магазини

- промислові магазини

- універсами

Продовольчі магазини бувають універсальні та спеціалізовані. В універсальних магазинах можна купити різні види продуктів і хліб, і овочі, і крупи та ін. У кожному з відділів цих магазинів продається певний товар.

Є спеціалізовані магазини, в яких продається тільки один вид продуктів. Це магазини «Хліб», «Молоко», «Риба», «Овочі й фрукти», «М’ясо».

2. Дай письмові відповіді на запитання

1. Які види магазинів ти знаєш?

2. Які є відділи у продовольчих універсальних магазинах?

3. Вибери правильні відповіді.

У спеціалізованому магазині «Світ тварин» можна придбати:

а) корм для тварин                   г) акваріумних рибок

б) ковбасу                                 д) свіжу рибу

в) ліки для тварин                    е) іграшки для тварин

 

Природознавство

Тема: «Горючі корисні копалини. Кам’яне  вугілля».

Кам'яне вугілля має чорний  або чорно – бурий колір. Його не можна розламати  руками. Якщо вдарити молотком, то шматок  кам’яного вугілля  розіб’ється на дрібні шматочки. Кам’яне вугілля тверде , але крихке, тоне у воді. Кам’яне вугілля загоряється повільно,тому його розпалюють дровами. Під час горіння кам’яного вугілля  виділяється багато  тепла. Після згоряння залишається мало золи.

Кам'яне вугілля утворилось із рослинних решток біля морів, в озерах і болотах, які були на Землі мільйони років тому. Залежно від природних умов утворювалось різне вугілля: буре, звичайне, антрацит.

Антрацит – найкраще кам’яне вугілля. Він має щільну будову, чорний колір з металевим блиском, не бруднить рук, крихкий.

Звичайне кам’яне вугілля – також чорного кольору, але не таке блискуче і більше бруднить руки.

Буре вугілля – легке, темно – бурого кольору,землисте,без блиску, твердість його невелика. Горить гірше від звичайного кам’яного вугілля.

Кам’яне вугілля залягає глибоко в землі великими пластами (шарами). Трапляються пласти завтовшки 20 – 30 метрів.

Для добування вугілля будують шахти. Пробурюють глибокі колодязі – стволи шахт, які досягають шарів вугілля. В спеціальних кабінах – ліфтах шахтарі спускаються під землю добувати вугілля і піднімаються на поверхню після роботи. Від ствола шахти в різні боки  тягнуться довгі підземні коридори – лави, в яких за допомогою спеціальних інструментів шахтарі видобувають кам’яне вугілля.

Кам'яне вугілля відоме з давніх часів. З кам’яного вугілля добувають кокс, який використовують для виплавлення  залізної  руди, а також смолу, нагріваючи вугілля  в закритих камерах. З кам’яновугільної смоли  на заводах виготовляють фарби, ліки,парфуми, пластмаси та багато інших важливих виробів.

Кам'яне  вугілля в Україні видобувають у двох басейнах – Донецькому та Львівсько – Волинському. Донбас – одне з найстаріших родовищ.

    

Завдання:

Де використовують кам’яне вугілля?( Відповісти на питання)

Українська мова

Тема. Текст. Заголовок тексту. Відповідність заголовка змісту тексту.

1-Варіант

 Вправа 527, стор. 152

Прочитайте текст. Виберіть назву тексту. ,, Від ниточки до тканини, ‘’ ,, Пташки навчили. ‘’ Запишіть назву і текст. 

 Одного разу, проходячи лісом, побачила людина, як пташка мостить гніздечко. Волосинка до волосинки, травинка до травинки – і ось уже готове м’яке й тепле житло для малих пташенят. « А що як спробувати самій зробити щось подібне? » - майнула думка. Спробувала людина. Вийшло, хоч і не відразу. По-різному крутила людина нитки, доки не зрозуміла, що найкраще тримаються вони, якщо переплести їх між собою. Так і виникло полотно. 

2-Варіант

 Вправа 534, стор. 155

Прочитайте текст. Запишіть назву і текст.

 Перша нитка

 Найдавніші жителі ніякого одягу не мали. Від дощу і вітру захищали їх шкури, скріплені жилами тварин. Одного разу зірвала людина стебельця якоїсь невідомої рослини. Розтерла їх між пальцями і побачила – вони м’які, не рвуться. Потреш їх, а вони в тоненьку жилочку перетворюються. Ось вам і перша нитка.

 ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Текст – це ряд речень об’єднаних спільним змістом і розташованих у потрібній для розкриття теми послідовності. Заголовок відповідаю змісту тексту.

Тема. Структура тексту. ( Зачин, основна частина,  кінцівка).

 Вправа 539 стор. 156

 1-Варіант

Прочитайте текст. Визначте його зачин, основну частину, кінцівку. Спишіть текст.

Криниці

 Криниці. З якою пошаною оспівано їх у піснях, легендах! Скільки їх на безмежній українській землі! А яка криниця без зелені? Традиційно біля неї висаджують калину. Деревце прикрашає місце і оберігає воду від спеки. У дбайливих господарів біля криниці стоїть чепурненька лавка, відерце й полив’яний кухлик. Усіх криничка щедро пригощає водицею. Чистою, прохолодною, на лугових травах настояною.

 2-Варіант

Прочитати текст ,, Криниці ‘’. Списати текст.

 ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

 Зачин – це одне або кілька речень, в яких розповідається про час або місце дії, дійових осіб, про які йдеться в тексті.

Основна частина – це кілька речень, логічно зв’язаних між собою, в яких розкривається тема тексту.

Кінцівка – одне-два речення, яки завершують текст.

Тема. Структура тексту.

 ( Зачин, основна частина, кінцівка )

  1-Варіант

  Вправа 535, стор. 155

 Прочитайте текст. Визначте його зачин, основну частину, кінцівку.

  Лісове озеро

 До нашого озерця підемо! Будемо рибу на цей раз рятувати, - сказав Ігореві тато.  І ось вони в лісі біля озерця… Озерце снігом замело, тільки на середині крига чиста-пречиста. Ігор побіг туди, заглянув крізь лід і страшенно здивувався: на нього звідусіль дивилися риб’ячі очі. – Чого вони тут? – чудувався Ігор.  А тато вже рубав лід. – Кисню їм, синку, не вистачало…  І великі, й малі рибки пливли до ополонки… Один окунець на лід вискочив… Ігор обережно взяв його і вкинув до ополонки. – Живи! – сказав він.

2-Варіант

Вправа 537, стор. 156

 Прочитайте текст. Спишіть текст. Виділити кінцівку тексту.

  Їжачок прокинувся

 Усю зиму спав їжачок у лісі під купою хмизу. Настала весна. Весняне сонечко гріє землю. З’явилася зелена травичка. Виліз їжачок із свого зимового лігва і почав чиститися. Він потерся об кущі та гілочки. Потім облизав себе язичком. Подивився навкруги, стуснувся и побіг і побіг на полювання.

  Українська література

 Тема. ,, Будьмо справжніми людьми ‘’

 За Ярославом Стельмахом оповідання  ,, Нахаба’’

 1-Частина

Скінчилися раз уроки, а вчителька наша і каже: - Сашко Лісовий захворів, хто піде його провідати? - Я! Я! Я! – посхоплювались усі. Якщо ви і в нього так кричати будете, - говорить учителька, - то краще нікому не йти. Хворому потрібен спокій. Ми запевнили її що галасувати не будемо, а вчителька відповіла, що ми молодці, але все одно сьогодні хай підуть кілька чоловік, а завтра ще кілька і після завтра теж. – І пам’ятайте, - закінчила вона, - хворому потрібен спокій. Дивіться, щоб він не вставав з ліжка, розважайте його, як зумієте. Може, й нагодувати доведеться. Приходимо ми. Лежить Сашко, горло замотане, книжку читає. – От добре, - мама його зраділа. – У мене саме обідня перерва закінчується. Там, на кухні, суп доварюється. Ви через десять хвилин з плити його зніміть, хлопця мого нагадуйте. А я побігла – ну як тобі, - ми в Сашка питаємо, - нудно, мабуть, лежати? – Та ні, - одказує. – Зовсім не нудно. Я от книжку читаю. Цікава! Але ми зрозуміли, що це він так говорить, із ввічливості. Спробуй-но сам-один полежати цілий день! – Нічого, - підбадьорюємо,- ми тебе зараз розважимо. От тобі Наталка заспіває. В неї голос гарний. – Чого це я буду співати з дурного дива?! Наталка нам. – Може, йому не хочеться зовсім. – Як це? – Не хочеться?! Ех ти, подруга! Він же один тут. Ну, як знаєш  тоді ми з Митьком заспіваємо. Стали ми посеред кімнати відкашлялись і давай співати. Співали-співали, аш захрипіли.-Що, - питаємо, - повесилішало тобі трохи? – Авжеш, провеселішало, - Наталка за ньго відповідає. – Так фальшивити, то краще вже зовсім мовчати. І без ваших концертів обійдеться. Правда ж, Сашку? Сашко промовчав, але ми зрозуміли, що це він так промовчав, щоб не задати нам клопоту. Але про які клопоти може йти мова, коли товариш хворий! – Давай, - Митько каже, - ми йому наш сюрприз відкріємо – давай! І стали ми тут матроський танок виконувати, який на святковий вечір готували. Підспівуємо собі, в долоні у такт плещемо, підборами по паркету – ух! Так добре в нас іще ніколи не виходило. Розчервонілись обоє, вхекалися, але сараємось, - для хворого ж товариша. Чуємо дзвоник у двері. Наталка побігла відчиняти. Вривається до кімнати дядько якийсь у халаті: - Це що за неподобство! – Кричить. – Я  поверхом нижче живу. У мене робота термінова, спеціально додому взяв, щоб не заважав нікто, так ви отутут казна – що виробляєте. Тупаєте по голові вже цілу годину зосередитись неможливо! Ми йому почали пояснювати, що прийшли провідати хворого товарища. А він: - Нечого собі хворий! Таке виримати – здоров’я як у слона треба мати. Припеніть цей тупіт. Книжку йому краще почитайте! Ми сказали, що книжку він і сам собі читає – ну, то придумайте щось інще, - дядько каже. – Он ви на хлопця подивіться. Йому вже скоро млосно стане од ваших розваг. І він пішов.

   Питання

  1. Про  що вчителька попередила дітей, які йшли відвідати хворого однокласника?
  2. Що робив Сашко, коли прийшли друзі?
  3. Що доручила Сашкова мама дітям?
  4. Як хлопчики стали розважати Сашка?
  5. Який танок виконали хлопці після співу?
  6. Як поставився до танцю сусід, що жив поверхом нижче?

ФІЗКУЛЬТУРА

 

Тема: Гімнастика. Теоретичні знання:

- безпека життєдіяльності під час самостійних занять фізичною культурою;

-покращення самопочуття;

- гігієна тіла і правила проведення процедур загартовування;

- ранкова зарядка та її вплив на організм людини;

- правильне харчування учня;

- режим дня учня;

-розвиток сили, гнучкості, витривалості, швидкості.

Щоденні прогулки на свіжому повітрі є залогом здоров ‘я!

Завдання:

1.Вправи для розвитку координації з м’ячем: в. п.-стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч у правій руці. 1-2-нахил вперед, руки вгору, прогнутись, перекласти м’яч у ліву руку (видих); 3-4- в. п. м’яч у лівій руці (вдих). Вправу виконати в повільному темпі 8-10 разів.

2.Кистьова та пальчикова гімнастика: протиставлення одного пальця кисті іншим.

3.Стискання пальцями кисті малого м’яча.

4.Питання: «Які вправи з м’ячем для координації рухів?»

«Які вправи виконуються для розслаблення м’язів рук?», «Що таке гнучкість?»

Розвиток мовлення

  1. Зміни іменники (один-багато) за зразком.

Диван-дивани:  лимон, коридор, підручник, дівчина, букет, яблуко, собака.

 

30.03.2020

1.Прочитати. Виписати прикметники. З двома прикметниками на вибір скласти речення. Записати.

Червоний, дідусь, осінні, червоніти, березневий, далечінь, чудовий, духмяний, письмо, писемний, дощити, весела, веселка, українська, лісник, лісовий, українець, чудеса, чудесний, дідусь, дідусева.

2.Прочитати уривок казки Б.Заходера «Кит і кіт». Відповісти на питання: -Чи все тут правильно? Відновити слова, співвіднести з тваринами. Записати правильний варіант. Підкреслити хвилястою лінією прикметники.                                                            

Кіт-великий, просто страшний.

 Кит- малесенький, домашній.

Кит навчав. Кіт пихтів.

Кит купатись не хотів, як вогню, води боявсь.

Кіт завжди над ним сміявсь.            

Словникова робота: кит – найбільша тварина на Землі. Він може жити тільки в океані. Тому в жодному зоопарку світу немає китів. Раніше на китів полювали і майже всіх знищили. Тепер полювання на китів заборонене. Кіт – маленька домашня тваринка.      

 

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021