Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 14:32
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

6-а кл укр мова + література з 18.05.2020

Українська література.
Тема ,, Із джерел народної мудрості. ‘’

Кінцевий термін 22.05.2020р.

Іван Франко. Казка ,, Фарбований лис. ‘’


Жив собі в однім лісі Лис Микита, хитрий-прехитрий. Кілька разів гонили його стрільці, травили  псами, заставляли на нього заліза або підкидали йому затруєного м’яса, нічим не могли йому доїхати кінця. Лис Микита кпив собі з них з них, оминав усякі небезпеки, ще й інших товаришів остерігав. А вже як вибрався на лови – чи то до курника, чи до комори, то не було сміливішого, вигадливішого злодія над нього. Дійшло до того, що він не раз у білий день вибирався на полювання й ніколи не вертав з порожніми руками. Це незвичайне щастя і та його хитрість зробили його страшенно гордим. Йому здавалося, що нема нічого неможливого для нього. – Що ви собі думаєте! – величався він перед своїми товаришами. – Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста і просто з торговиці курку вкраду. Іди, не говори дурниць! Що, дурниць! – решетився Лис… Але цим разом бідний Микита таки перечислився. Поміж коноплі та кукурудзи він заліз безпечно аж до передмістя: городами, перескакуючи плоти та ховаючися між яриною, дістався аж до середмістя. Але тут біда! Треба було хоч на коротку хвильку вискочити на вулицю, збігати на торговицю і вернутися назад. А на вулиці і на торговиці крик, шум, гармидер, вози скриплять, колеса туркочуть. Коні гримлять копитами. Коні гримлять копитами. Свині кличуть, торгівці шваркочуть, селяни гойкають – одним словом, клекіт такий, якого наш Микита і в сні не бачив, і в гарячці не чував… Позбувшися першого страху, Лис Микита набрався відваги, розбігся і одним духом скочив через пліт на вулицю. ,, От пес та пес ‘’, - думали собі люди. Але не встиг він добігти до торговиці, коли йому назустріч біжить пес, з іншого боку надбігає другий, там видить третього. Зараз занюхали, хто він, загарчали та й як кинуться до нього! Наш Микита скрутився, мов муха в окропі: що тут робити? куди дітися? Не довго думаючи, він шмигнув у найближчі отворені сіни, а з сіней на подвір’я… Бачить Лис, що на подвір’ї в куті стоїть якась діжа. От він, не довго думаючи, скік у діжу та й сховався… Лис Микита був урятований. У діжі, що несподівано стала йому у пригоді, було більше як до половини синьої, густо на олії розведеної фарби… Лис Микита в першій хвилині занурився в неї з головою і мало не задушився. Отак він вичекав, поки минула страшна небезпека… Коли смерклося, Лис Микита прожогом вискочив із своєї незвичайної купелі, перебіг вулицю і не спостережений ніким, ускочив до садка, а відси бур’янами через плоти, через капусти та кукурудзу чкурнув до ліс, ускочив у першу порожню нору, розгорнув листя, зарився у нього і заснув справді, як по купелі… Пішли дні за днями. Лис Микита був добрим царем. Жили собі звірі під новим царем як і без нього: хто що зловив або знайшов, той і їв, а хто не зловив, той був голодний. Кого вбили стрільці, той мусив загинути, а хто втік, той Богу дякував, що живе… І Лис Микита, зробившись царем, жив як у Бога за дверима. Тільки одного боявся, щоб фарба не злізла з його шерсті, щоби звірі не пізнали, хто він є по правді. Так минув рік. Звірі надумали врочисто святкувати роковини того дня, коли він настав на царство, справити великий концерт. Зібрався хор: ведмеді ревли басом, вовки витягали соло. Але як молоді лисички задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг витримати. Піднявши морду, як задзявкає й собі по-лисячому. Та це ж Лис! Простісінький фарбований Лис! Всі кинулись і розірвали його.

 

Українська мова.

Кінцевий термін 22.05.2020р.
 


Тема. Головні члени речення: підмет і присудок.
1 варіант.
Вправа 441 стор. 122 Прочитайте текст. Спишіть його. Підмет підкресліть однією лінією, а присудок – двома.
Силач Панас.
Хвалився своєю силою Панас. Він підіймав однією рукою важкі гирі, каміння. Малята дивувалися такій силі. У цей час проходила мимо Панаса бабуся з важкою ношею. Вона стомилася і стала біля дітей відпочити. Петрик і Івась кинулися до неї. Але бабуся не дозволила малим хлопчикам піднімати важкі сумки. Вона взяла ношу і пішла. Хлопчики докірливо дивилися на силача Панаса. Він не допоміг бабусі.
Запам’ятай.
Головні члени речення – підмет і присудок. Підмет називає особу або предмет і відповідає на питання:  хто?, що?. Присудок вказує на те, що робить предмет і відповідає на питання: що робить?, що робив?, що буде робити?.

Кінцевий термін 22.05.2020р.
6 клас
Українська мова.
Тема. Головні члени речення: підмет і присудок.
Вправа 442 стор. 122 Прочитайте текст. Спишіть його. В першому, другому і третьому реченнях підкресліть підмет однією лінією, а присудок – двома.
Розумна білка.
Настав ранок. Зійшло сонце. Його промені позолотили вершечки дерев. Зеленіють молоді листочки. Квіти піднімають угору свої чудові голівки.
Сашко йшов лісом. Він побачив на дереві білку. Хлопчик захотів налякати її. Він узяв берет і кинув на дерево. Білка стрибнула на інше дерево. Берет зачепився високо за сучок. Залишився Сашко залишився без берета.

Запам’ятай.
Головні члени речення – підмет і присудок. Підмет називає особу або предмет і відповідає на питання:  хто?, що?. Присудок вказує на те, що робить предмет і відповідає на питання: що робить?, що робив?, що буде робити?.

Українська література.
Тестування за темою ,, Із джерела народної мудрості. ‘’


1. Кого нагороджено за правду людську? ( Українська народна казка ,, Названий батько. ‘’)
 А) Старшого сина.
 Б) Середнього сина.
 Г) Молодшого сина.

2. Кому дісталася худоба ? ( Українська народна казка ,, Про правду і кривду. ‘’)                                                                                           

 А) Багатому дядькові.
Б) Бідному синові.
3. Як жив бідний син?
 А) Правдою.
 Б) Неправдою.

4. Як поводився Осел при зустрічі з Вовком? ( Іван Франко. Казка . ,, Вовк війтом.’’  
 А) Почав тікати.
 Б) Радісно усміхався, запрошував його до села.
5. Що зробили селяни з Вовком?
  А) Вибрали сільським старшиною.
  Б) Побили Вовка палками та ціпами.

6. Чому Лис Микита став синього кольору? ( Іван Франко. Казка ,, Фарбований лис. ‘’)
  А) Змінив хутро сіре на синє.
  Б) Тікаючи від собак, потрапив у діжу з синьою фарбою.
7. Як виказав себе Лис Микита?
  А) Розповів усім правду про себе.
  Б) Заспівав пісню по-лисячому.

8. Якою була головна героїня казки ,, Язиката Хвеська ‘’?
   А) Гарна, спокійна, розумна, слухняна.
   Б) Гарна, вперта,на язик швидка, своїм язиком все рознесе по селу.

Українська мова.

Кінцевий термін 28.05.2020р.
Тема.
Поширення речень другорядними членами за допомогою запитань.
1 варіант.
Вправа 458 стор. 127 Прочитайте. Поширте подані речення другорядними членами, вставляючи  їх замість крапок. Запишіть речення у зошитах.
Друзі.
Ольга захворіла ( коли? )  … . Вона пропустила ( що?) … . Однокласники ходили до ( кого? )… . Вони допомагали виконувати ( які? ) … ( що? )… . Ольга не відстала від ( кого? ) … . Вона закінчила ( що? ) … ( як? ) … . Ольга дякувала ( кому? ) … .

Для довідок: у травні, заняття,  дівчинки, домашні, завдання, однокласників, рік, добре, друзям.  
Кінцевий термін 28.05.2020р.
6 клас
Українська мова.
Тема.
Поширення речень другорядними членами за допомогою запитань.
2 варіант.
Вправа 458 стор. 127 Прочитайте. Поширте подані речення другорядними членами. Запишіть їх у зошитах.
Друзі.
Ольга захворіла ( коли? ) у травні. Вона пропустила ( що? )  заняття. Однокласники ходили до (  кого? ) дівчинки. Вони допомагали виконувати ( які? ) домашні ( що? )завдання. Ольга не відстала від ( кого? ) однокласників. Вона закінчила ( що? ) рік ( як? ) добре. Ольга дякувала (кому? ) друзям.

 


Українська література.

Кінцевий термін 28.05.2020р.


Тема. ,, Із джерела народної мудрості. ‘’ Позакласне читання.
За Всеволодом Нестайком ,, Дивовижні пригоди в лісовій колі. ‘’ ( Уривки. )
Жив на світі їжачок Колько Колючка. І жив на світі зайчик Кося Вухань. Гарні були хлопці, але боягузи страшенні. Всього на світі боялися. Боялися темряви і боялися сонця. Боялися блискавки і боялися грому. Боялися вітру і боялися дощу. Навіть тіні власної боялися. А найдужче боялися хуліганів. То прибіжить Колько Колючка до мами-їжачихи: - Ой, мамо,! До нас у двір хулігани вдерлися! Вийде мама-їжачиха на поріг, - а у дворі дві маленькі жабки стрибають. То Кося Вухань прибіжить до мами-зайчихи: - Ой, мамо, за мною хуліган женеться! Мама-зайчиха визирне у віконце, а там метелик літає. Ну що ти з ними страхополохами зробиш! І вмовляли їх батьки, і соромили, і сварили – нічого не допомагало. Так і жили Колько Колючка та зайчик Кося Вухань боягузами. За мамині спідниці ховалися та з відти на білий світ з острахом позирали. Всі лісові діти бавляться, пісень веселих співають, а вони сидять за маминими спідницями і тремтять. Навіть один з одним не гралися, хоч і жили по сусідству. Так от якось ясного сонячного ранку зустрілися біля перелазу мама-зайчиха з мамою-їжачихою. – Здрастуйте, тітонько Вухань, - сказала мама-їжачиха. – Ви чули новину? На Великій Галявині відкривається спеціалізована лісова музична школа з ведмежою мовою викладання. Борсучиха вже записала туди свого Борю. – Ах, що ви кажете кумасю Колючко? – сплеснула мама-зайчиха лапами. – Спеціалізована музична школа? Та ще з ведмежою мовою викладання? Побіжу чоловікові скажу. Тато-заєць сидів і читав ,, Лісову газету. ‘’ – Гм, - сказав він, почувши таку новину. – Спеціалізована музична школа? З ведмежою мовою викладання? Це інтересно. Треба й нашого страхополоха записати. Може, хоч школа допоможе його у звірі вивести. А то ж тіні власної боїться. Зайченя Кося, що тремтіло тут же все чуло, здригнулося й заскиглило: - Ой! .. Я не хочу-у!.. Я боюся!.. – Тебе ніхто не питає! – суворо сказав тато-заєць. – Запишемо, й ходитимеш. – Ну що ти, синку, - лагідно сказала мама-зайчиха. – Всі ж дітки ходитимуть. Не бійся. Мама-зайчиха тут же причепурила Косю, вдягла йому новенькі штанці, білу сорочечку й повела на Велику Галявину. Вийшли за ворота, гульк – а з сусіднього двору мама-їжачиха вже Колька Колючку веде. Записував у школу сам директор Бурмило Михайлович Ведмідь. Він сидів за березовим столом і суворо позирав на майбутніх учнів. – Прізвище! – Вухань! – чемно сказала мама-зайчиха. – Прізвище! – не глянувши на неї і наче не чуючи, повторив директор. – Та Вухань же! – розгублено пролепетала зайчиха. – Я вас, мамо, не питаю! – сердито обернувся до неї директор. – Хай сам скаже. Він що у вас – глухий? А ще хоче у музичну школу! – Та що ви! У нього абсолютний слух! Подивіться які в нього вушка! – Та чого ж він мовчить? – Він… він у мене…дуже скоромний. – Мама-зайчиха підштовхнула сина: - Ну, кажи, Косю, кажи!.. Та Кося Вухань тільки прищурив вуха і ховався за мамину спідницю… - А скажи-но ,,р-р-р’’ по-ведмежому. Кося розтулив рота, але не вилетіло ані звука… - У нас школа спеціалізована. Вчителі зі столичного зоопарку. – Він буде вчитися… Я вас запевняю… Не кращі справи були і у Колька Колючки. Він теж ридав, ідучи додому. Заперечувати було пізно. Наступного дня вранці Кося Вухань та Колько Колючка узяли в лапи портфелики, букети лісових квітів і по чеберяли на Велику Галявину.     

Українська мова.
Контрольна робота
.

 

Двадцяте травня.

1 варіант. Прочитайте текст.  Визначте тип тексту. Спишіть його.
Велика біда.
В одному селі на Україні було багато садків. Весною дерева цвіли і розливали свої пахощі. У густій зелені їхнього гілля пурхало безліч пташок. Птахи – друзі садів. Вони знищують гусінь. Восени з’являлося поміж листя дуже багато рожевих яблук та жовтих груш. Та кілька хлопчиків поруйнували пташині гнізда. Бідолашні птахи покинули сади, а шкідлива гусінь знищила врожай.
Завдання.
1. Списати речення, олівцем підкреслити головні та другорядні члени речення.

Весною дерева цвіли і розливали свої пахощі.
2. Списати іменники, визначити їх число ( однина чи множина).
Село, дерева, яблука, хлопчики, сад, гніздо.
3. Зробити звуко-буквений аналіз слова.
Село -
6 клас
Українська мова.
Контрольна робота.

2 варіант. Прочитайте текст. Спишіть його.
Велика біда.
В одному селі на Україні було багато садків. Весною дерева цвіли і розливали свої пахощі. У густій зелені їхнього гілля пурхало безліч пташок. Птахи – друзі садів. Вони знищують гусінь. Восени з’являлося поміж листя дуже багато рожевих яблук та жовтих груш. Та кілька хлопчиків поруйнували пташині гнізда. Бідолашні птахи покинули сади, а шкідлива гусінь знищила врожай.
Завдання.
1. Списати речення, олівцем підкреслити головні члени речення.

Шкідлива гусінь знищила врожай.
3 варіант. Прочитайте текст. Спишіть його.
Двадцяте травня.
Велика біда.
В одному селі на Україні було багато садків. Весною дерева цвіли і розливали свої пахощі. У густій зелені їхнього гілля пурхало безліч пташок. Птахи – друзі садів. Восени з’являлося поміж листя дуже багато рожевих яблук та жовтих груш. Та кілька хлопчиків поруйнували пташині гнізда. Бідолашні птахи покинули сади, а шкідлива гусінь знищила врожай.

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021