Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 15.04.2021, 14:09
Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

4 кл укр мова з 12.05.2020

Українська мова 4 клас за 12.05

Тема: «Спостереження над текстами різних типів: розповідь, опис.»

З а п а м я т а й!

Текст, у якому про когось чи про щось розповідається, повідомляється про те , що відбувалося, - це розповідь. Розповідь дає відповіді на питання: що сталося? що відбувалося?

Текст, у якому описано когось чи щось (подані ознаки предмета), називається -  описом. Опис дає відповіді на питання: який? яка? яке?

І варіант

1. Прочитай, визнач типи текстів ( текст – розповідь, текст – опис). Запиши текст – розповідь.

Калина.

1. Не було в народній медицині корисних ліків від застуди, ніж калиновий сік.

 Свіжі ягоди з медом та водою вживали при кашлі. Соком калини очищали обличчя, щоб рум’янилося.

 Калина – це користь і здоров’я!

 2. У віночку зеленолистім,

 у червоному намисті,

видивляється у воду

на свою хорошу вроду.

2. Пригадай!

Прикметником називається частина мови, що є назвою ознаки предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?

Наприклад: який? – гострий, яка? – широка, яке? – солодке, які? – високі.

- Спиши вірш. Підкресли слова – назви предметів (іменники)  - однією лінією, назви ознак (прикметники) – хвилястою лінією.

Земля – ласкава, добра, рідна,

а сонце – щире, золоте,

а небо – лагідне, погідне,

життя – прекрасне, дороге.

3. Зроби звукобуквений аналіз слова «Земля».

ІІ варіант

З а п а м я т а й!

Текст, у якому про когось чи про щось розповідається, повідомляється про те , що відбувалося, - це розповідь. Розповідь дає відповіді на питання: що сталося? що відбувалося?

Текст, у якому описано когось чи щось (подані ознаки предмета), називається -  описом. Опис дає відповіді на питання: який? яка? яке?

1. Прочитай, визнач типи текстів ( текст – розповідь, текст – опис). Запиши текст – розповідь.

Калина.

1. Не було в народній медицині корисних ліків від застуди, ніж калиновий сік.

Свіжі ягоди з медом та водою вживали при кашлі. Соком калини очищали обличчя, щоб рум’янилося.

Калина – це користь і здоров’я!

2. У віночку зеленолистім,

у червоному намисті,

видивляється у воду

на свою хорошу вроду.

2. Пригадай!

Прикметником називається частина мови, що є назвою ознаки предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?

Наприклад: який? – гострий, яка? – широка, яке? – солодке, які? – високі.

- Спиши. До слів, що вказують на ознаки предметів (прикметники), добери з дужок назви предметів. Прикметники підкресли хвилястою лінією.

Який? Гострий, стальний, кишеньковий …  .

Яка? Червона, солодка, запашна …  .

Яке? Прозоре, тепле, чисте …  .

Які? Темні, дощові, густі …  .

( Повітря, ніж, полуниця, хмари.)

Ш варіант

1. Напиши зразки.

Українська мова 4 клас за 13.05

Тема: «Спостереження над текстами різних типів: розповідь, опис.»

Пригадай!

Текст, у якому про когось чи про щось розповідається, повідомляється про те , що відбувалося, - це розповідь. Розповідь дає відповіді на питання: що сталося? що відбувалося?

Текст, у якому описано когось чи щось (подані ознаки предмета), називається -  описом. Опис дає відповіді на питання: який? яка? яке?

І варіант

І. Прочитай обидва тексти про дятла. Подумай, який з текстів є розповіддю, а який – описом. Спиши текст – опис.

1.

На трухлявому стовбурі вмостився дятел. Як гарно він убраний! Голівка і спинка чорні, на потилиці червона пляма. А на чорних крилах білі цяточки. Усівся дятел на стовбурі. Зачепився за нього гострими кігтиками, обперся на жорсткий хвіст і давай стукати по стовбуру міцним дзьобом.

2.

Дятел – лісовий птах. Усе життя він проводить у лісі. На деревах дятел знаходить собі їжу. В дуплах дерев він мостить собі гніздо. Цілими днями птах лазить по стовбурах дерев. З дерева на землю спускається рідко. Основна їжа дятла – комахи. Він знаходить їх у тріщинах кори. Комах він дістає дзьобом і язиком.

ІІ. Пригадай! Слова, що мають спільну частину, однакову за звуковим складом і смисловим значенням, називаються С П О Р І Д Н Е Н И М И.

Наприклад: слова світ, світить, світанок, світлячок мають спільну частину світ, яка в цих словах має однакове значення – значення світла.

Спільна частина споріднених слів називається – К О Р Е Н Е М.

Наприклад: лікар, ліки, лікувати.

1. Спиши пари слів. Підкресли корені.

Зайчик – зайченя, гуска – гусеня, сова – совеня, качка – каченя, лисиця – лисеня, ворон – вороненя, слон – слоненя.

ІІ варіант.

Пригадай!

Текст, у якому про когось чи про щось розповідається, повідомляється про те , що відбувалося, - це розповідь. Розповідь дає відповіді на питання: що сталося? що відбувалося?

Текст, у якому описано когось чи щось (подані ознаки предмета), називається -  описом. Опис дає відповіді на питання: який? яка? яке?

І. Прочитай обидва тексти про дятла. Подумай, який з текстів є розповіддю, а який – описом. Спиши текст – опис.

1.

На трухлявому стовбурі вмостився дятел. Як гарно він убраний! Голівка і спинка чорні, на потилиці червона пляма. А на чорних крилах білі цяточки. Усівся дятел на стовбурі. Зачепився за нього гострими кігтиками, обперся на жорсткий хвіст і давай стукати по стовбуру міцним дзьобом.

2.

Дятел – лісовий птах. Усе життя він проводить у лісі. На деревах дятел знаходить собі їжу. В дуплах дерев він мостить собі гніздо. Цілими днями птах лазить по стовбурах дерев. З дерева на землю спускається рідко. Основна їжа дятла – комахи. Він знаходить їх у тріщинах кори. Комах він дістає дзьобом і язиком.

ІІ. Пригадай! Слова, що мають спільну частину, однакову за звуковим складом і смисловим значенням, називаються С П О Р І Д Н Е Н И М И.

Наприклад: слова світ, світить, світанок, світлячок мають спільну частину світ, яка в цих словах має однакове значення – значення світла.

Спільна частина споріднених слів називається – К О Р Е Н Е М.

Наприклад: лікар, ліки, лікувати.

1. Спиши слова кожного рядка. Підкресли корінь у цих словах

 Хата, хатина, хатній.

Хліб, хлібний, хлібина.

Зима, зимовий, зимувати.

III варіант

1. Напиши зразки.

 

 

Українська мова 4 клас за 15.05

Тема: «Переказ тексту за запитаннями, за поданим планом, малюнками, самостійно.»

І варіант

1. Прочитай текст. Напиши переказ за запитаннями.

Кіт і грак.

Кіт побачив на дереві грачине гніздо. Там пищали маленькі граченята. Грак з грачихою полетіли добувати їжу. Їх довго не було. Кіт заліз на дерево і хотів схопити граченя. Раптом налетів грак. Він ударив дзьобом прямо в ніс. Кіт так і звалився на землю!

- Що побачив на дереві кіт?

- Хто пищав у гнізді?

- За чим полетіли грак з грачихою?

- Куди заліз кіт?

- Як грак розправився з котом?

2. Пригадай! Слова в, у, за, з, до, на, над, під, від, біля, перед, через називаються П Р И Й М Е Н Н И К А М И. Прийменники пишуться окремо від слів, до яких відносяться.

Спиши словосполучення, вставляючи замість крапок відповідні прийменники.

Покласти … стіл. (на, до, через)

Вилізло … кущів. (в, з, по)

Тримала … руку. (над, у, за)

Піднявся … повітря. (за, у, перед).

В останньому  словосполученні підкресли букви, які позначають приголосні звуки.

ІІ варіант

1. Прочитай текст. Напиши переказ за запитаннями.

Кіт і грак.

Кіт побачив на дереві грачине гніздо. Там пищали маленькі граченята. Грак з грачихою полетіли добувати їжу. Їх довго не було. Кіт заліз на дерево і хотів схопити граченя. Раптом налетів грак. Він ударив дзьобом прямо в ніс. Кіт так і звалився на землю!

- Що побачив на дереві кіт?

- Хто пищав у гнізді?

- За чим полетіли грак з грачихою?

- Куди заліз кіт?

- Як грак розправився з котом?

2. Пригадай! Слова в, у, за, з, до, на, над, під, від, біля, перед, через називаються П Р И Й М Е Н Н И К А М И. Прийменники пишуться окремо від слів, до яких відносяться.

Спиши речення. Підкресли прийменники.

Діти зайшли в ліс. Діти вийшли з лісу. Ми йдемо додому через ліс. Стоїмо перед лісом. Над лісом летить літак.

III варіант

1. Напиши зразки.

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2021