Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSВівторок, 23.01.2018, 10:26
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Категорії розділу
Методичні шпаргалки [28]
Все, що допоможе в організації методичної роботи та корекційно-педагогічного процесу
Презентації [23]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні наробки

Головна » Файли » Методичні шпаргалки

ВИКОРИСТАННЯ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЕЛЕМЕНТІВ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
[ Викачати з сервера (76.5Kb) ] 08.11.2009, 15:22

Анжела Віталіївна Кірія

м. Костянтинівка

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЕЛЕМЕНТІВ ПРОЕКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ - ДЕФЕКТОЛОГІВ

 

                                                        Перед людиною до розуму три шляхи:

                                                        шлях роздумів – це найблагородніший;

                                                шлях наслідування –це найлегший;

                                                             шлях власного досвіду –  найважчий шлях.

Конфуцій

              Сучасні тенденції шкільних перетворень в спеціальній школі визначають необхідність переведення внутрішньошкільного управління на нову парадигму, що складає нову «управлінську філософію», в основі якої лежить мотиваційно-системний підхід і особистісно орієнтовані цілі його здійснення.  Орієнтація на людину та її потреби; створення в школі умов, які забезпечують всебічний розвиток особистості кожного школяра й учителя та мотивацію їх на ефективну самокеровану індивідуальну й колективну діяльність в різноманітних автономізованих внутрішньошкільних системах - така сутність нової парадигми внутрішньошкільного  управління, його оновлення в сучасних умовах.

                        В українській педагогiчнiй практиці явище проекту з’явилося в останнє десятиліття у результаті дiяльностi міжнародних органiзацiй, які розробляли й поширювали освiтнi проекти. Однак набутий за цей час вітчизняний досвід проектної форми органiзацiї освітнього середовища не став предметом вивчення та узагальнення на науково-теоретичному рiвнi i не отримав поширення на практиці.        

               Проектування в системі внутрішньошкільного керування – це колективне обмірковування того, що має бути отримано в майбутньому як педагогічний і управлінський продукт і за рахунок таких спільних і індивідуальних дій. «Характерною особливістю проектування є не вивчення того, що вже існує, а створення нових продуктів і водночас пізнання того, що лише  може виникнути» (Давидов В.В. Теорія розвиваючого спілкування. М., 1996).  З огляду на це залучення педагога до реалізації проекту важливе тому, що саме в такій діяльності – усвідомленій, цілеспрямованій -  він найбільше інтегрує, структурує, розвиває, освічує себе та набуває нових особистісних якостей, водночас поліпшуючи умови для творчої самореалізації інших членів педколективу і  сприяє  інтенсивному зростанню професійної компетентності педагогічних кадрів.

          Створення власної концепції керування на основі самодіагностики власних особливостей як людини й керівника – це  шлях оновлення внутрішньошкільного управління, який здатний привести керівника школи до успіху його діяльності й діяльності усього шкільного колективу, а значить, і кожного його члена.  Саме тому вдосконалення управлінської діяльності в допоміжній школі було розпочато з самоаналізу  роботи адміністрації , який дав змогу визначити актуальні проблеми  школи - інтернату:

·        зміна типу взаємин педагогів і учнів (формування взаємин, заснованих на співдружності, взаєморозумінні, взаємоповазі)

·        зміна організації корекційно-педагогічного процесу ( перехід до діяльнішого технологічного режиму, істотним моментом якого є відповідність мети педагога та учнів, засобів і способів реалізації мети, що викликають потребу в пізнавальній діяльності). Це визначає необхідність такої організації діяльності, яка здатна забезпечити формування в розумово відсталих учнів   мотивації до навчання.

           Сутність цих змін ми визначили так: учитель на своєму робочому місці має бути вільним у своїх діях, нести при цьому всю відповідальність за їхні результати, а керівник – допомогти вчителеві ствердитися в цьому шляхом його постійного навчання рефлексії власних дій і самооцінюванню їх результатів.  Головне в роботі керівника з кожним учителем полягає не в тому, щоб побачити його діяльність і на основі побаченого видати готові рецепти, а в тому, щоб пробудити в кожному педагогові потребу в діагностиці власної діяльності, здатність ставити собі необхідний для самовдосконалення педагогічний «діагноз», визначити шляхи попередження розвитку педагогічних хвороб. А для цього слід змінити ставлення керівника до вчителя і суб’єктно – об’єктні відносини змінити на суб’єктно - суб’єктні,  поклавши на педагога всю повноту відповідальності за стан і результати професійної діяльності.

           Дані анкетувань педагогів, учнів та їх батьків щодо ефективності управлінської діяльності в школі  підвели нас до питання  про необхідність реконструкції принципів керування освітнім процесом в умовах спеціальної школи-інтернату, методів дослідження й пошуку адекватного сучасним уявленням наукового підходу до його вивчення. 

   У зв’язку з цим  в основу управління школою  були покладені такі положення:

·        про необхідність зміни професійно – ціннісної орієнтації керівників та педагогів на управління корекційно-педагогічним процесом через проектування;

·        про нормативне оволодіння педагогічним проектуванням і підпорядкування процесу особистого неперервного професійного розвитку психолого – педагогічним закономірностям становлення педагога-дефектолога;

·        про технологізацію процесу неперервного професійного розвитку педагогів школи;

·        про побудову системи критеріїв мотивації професійного розвитку, професійних здібностей, що змінюються на різних етапах професійної діяльності педагогічного колективу.

            

Література

·   Лізинський В.М. Робота адміністрації школи з учителем. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007.

·   Калініна Л.М., Капустерицька Т.Д. Проект інноваційної школи: стратегічне планування,управління інноваціями. – Х.:Вид. група «Основа», 2007.

·   Хочу бути успішним керівником / упоряд.: Л.Галіцина, О. Коба. – К.: Шк.. світ, 2008.

·   Забродська Л.М., Онопрієнко О.В. Інформаційно – методичне забезпечення пректно-технологічної діяльності вчителя: Науково – метод. посібник – Х.: Вид. група «Основа», 2007р.

Категорія: Методичні шпаргалки | Додав: Администратор
Переглядів: 1524 | Завантажень: 909 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
Будемо вдячні за коментарі до статті. biggrin

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2018