Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 13.12.2018, 15:40
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Категорії розділу
Методичні шпаргалки [28]
Все, що допоможе в організації методичної роботи та корекційно-педагогічного процесу
Презентації [23]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні наробки

Головна » Файли » Методичні шпаргалки

творча лабораторія педагогів початкової школи
[ Викачати з сервера (269.0 Kb) ] 25.03.2010, 19:37

Творча лабораторія педагогів початкової ланки.       

 

Тема: «Корекційна спрямованість розвитку мови та мовлення у дітей з психофізичними порушеннями» (практичне впровадження педагогічний ідей досвіду).

 

Мета: Показати на матеріалах досвіду доцільність реалізації даної проблеми в системі корекційної освіти;

Завдання: Дослідити особливості педагогічної роботи з формування мовленнєвої компетенції молодших школярів та  визначення корекційної спрямованості ігрового тренінгу, методу проектів і казкотерапії.

 

Обладнання: інформаційні картки, збірка «Методичні рекомендації щодо формування мовленнєвої компетенції молодших школярів з вадами психофізичного розвитку», мультимедійне забезпечення.

 

План заходу

 

1. Вступне  слово.

      Завдання будь-якої лабораторії – дослідження якостей,впливу якогось явища на оточуюче середовище. Педагогічна лабораторія має завдання дослідити особливості, алгоритм проведення, очікувані результати застосувань педагогічних технологій.

       Сьогодні ми пропонуємо вам дослідити такі методики: казко терапія, метод проектів, тренінг. Вам потрібно визначити вплив кожної з методик на мовленнєвий і психологічний розвиток молодших школярів з психофізичними вадами.

 

2. Міні-лекція:

       Тренінг – форма спеціально організованого спілкування, під час якого вирішуються питання розвитку особистості, формування комунікативних навичок,надання психологічної допомоги та підтримки.

      Проводиться у групах.

      Розрахований на учнів 3-4 класів.

      В 1-2 класах застосовуються деякі форми тренінгу – окремі ігри і вправи.

      Кількість гравців у групі – 7-10.

      Для забезпечення активного перенесення дітьми набутих у ході тренінгу навичок на пізнавальну діяльність доцільно на заключних заняттях ввести до гри різноманітні поняття, ситуації й тексти з навчальних дисциплін.

      Застосовується вчителями, логопедом, психологом.

    Казкотерапія

          Психокорекційна казка створюється для м’якого впливу на поведінку дитини. Застосування  психокорекційної казки обмежено за віком ( до 11-13років) і проблематикою ( неадекватна поведінка).

         Створювати психокорекційну казку нескладно. Герой, його переживання повинні бути близькими дитині. Проблемна ситуація має бути аналогічною  реальній. Такі казки є у Сухомлинського, Кіплінга.

         Методика роботи з психокорекційної казкою мало відрізняється від роботи над звичайними казками. Особливості роботи над такими казками – це створення ситуації, в якій дитина замислиться над змістом і неоднорідністю сюжету казки. Слід обов’язково ставити питання : « Мабуть і в вашому житті були випадки, коли ви відчували, що вас образили? Можливо, і ви ображались на когось, замислювались над тим, як би йому відплатити? Що зробив герой казки? Який вихід можна знайти з такої ситуації?»

 

          Метод проектів – система навчання, за якою учні набувають знання, уміння і навички у процесі планування й виконання практичних завдань – проектів, що постійно ускладнюються. Під час роботи за методом проектів на чільне  місце ставиться самодіяльність учнів та їхня активність, ініціативність, захопленість.

         Проекти мають індивідуальний, груповий чи колективний характер.

 

3. Розподіл за групами.

         Для того щоб, дослідити вплив обраних нами форм і методів роботи на мовленнєвий і психологічний розвиток учнів, ви повинні розділитися на три групи: група « Тренінг», група « Проект», група « Психокорекційна казка».

 

4. Дослідження (робота в групах). 

 

І ЕТАП: «Добір видів роботи з розвитку мовлення в межах  поданої методики».

       Завдання:  Кожній  групі потрібно добрати види роботи з розвитку мовлення учнів у межах запропонованої методики. Запишіть їх на аркуші. У пригоді вам стануть картки-інформатори і методична збірка.

( на виконання роботи виділити 5-7 хвилин)

       Звіт про виконання: Представники груп звітують про результати роботи. (обговорення результатів)

        Підсумок: Для реалізації даних методик, педагогами можуть бути використані майже всі види роботи з розвитку мовлення, які представленні в методичній збірці.

 

 ІІ ЕТАП: «З’ясування корекційної спрямованості запропонованих методик».

    Завдання: У кожної групи є перелік корекційної спрямованості даних методик. Виберіть з цього переліку тільки ті пункти, які стосуються  методики, над якою працює ваша група. ( на виконання роботи виділити 3-5 хвилин)

Звіт про виконання: Представники груп звітують про результати роботи. (обговорення результатів)

        Висновок. Запропоновані методики мають  можливості не тільки для розвитку мовлення, а ще й дозволяють коригувати поведінку дитини, знімають внутрішні заборони, сприяють формуванню особистості учнів з психофізичними вадами.

 

 

5. Заключна частина.

 

     Підсумок. Дана лабораторна робота дозволила нам впевнитися в тому, що обрані нами методики крім вирішення дидактичної мети, надають можливості для формування мовленнєвої компетентності учнів та мають корекційну спрямованість. 
Категорія: Методичні шпаргалки | Додав: Администратор
Переглядів: 2005 | Завантажень: 278 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2018