Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 22.04.2018, 07:40
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Категорії розділу
Методичні шпаргалки [28]
Все, що допоможе в організації методичної роботи та корекційно-педагогічного процесу
Презентації [23]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні наробки

Головна » Файли » Методичні шпаргалки

Доповідь заст. дир. з ВР на педраді від 22.03.2011р.
[ Викачати з сервера (2.24Mb) ] 22.03.2011, 17:02
        Важливим показником розвитку сус­пільства є гуманне, турботливе й ми­лосердне ставлення до дітей з особли­вими потребами, які не мають змоги вести повноцінне життя. Їхні проблеми завжди актуальні попри те, що держава намагається розв'язувати їх через адаптацію в суспільс­тво. Стосунки, встановлені на доброті й по­вазі, постійне співпереживання, співучасть, готовність до вирішення проблем, з якими зіштовхується дитина, — усе це може ство­рити сприятливий психологічний комфорт у сім'ї та школі. Не слід забувати, що такі діти особливо чутливі до слова, до похвали — це важливий засіб психологічної підтримки. Якщо стан їхнього фізичного здоров'я мало залежить від педагогів, то емоційне само­почуття — в руках психологів, соціальних педагогів, учителів. Терпіння, помножене на спокій, має стати спільником людей, які працюють із дітьми з особливими потребами. Важливо визначити співвідношення опіки, самостійності й самодопомоги, бути уваж­ними до кожної дитини. Дітям з особливи­ми потребами потрібно навіяти впевненість у можливості подолання недуги, знайти світ­лу перспективу в житті, виявити і застосува­ти свої природні здібності.2. Соціально-педагогічний та психологічний супровід учнів – це рух разом з особистістю вихованця у ролі супутника або проводжатого, постійна допомога й підтримка, це комплексний метод забезпечення психологічної та соціальної безпеки вихованця.

      Головною метою соціально-педагогічного супроводу є формування позитивної думки дітей з особливими потребами, сприяння розвитку їхніх індивідуальних рис, само­пізнанню, самореалізації та інтеграції в сус­пільство, нормалізація порушень фізичного і психічного розвитку. Один з основних на­прямків роботи з дітьми, які отримали ін­валідність у зв'язку із вродженими чи набу­тими тяжкими соматичними чи психічними захворюваннями сенсорної, рухової, мовної недостатності, — включення цих дітей в активне суспільне життя, розвиток у них почуття самодостатності та реальних перс­пектив до подальшого життя, вміння жити зі своїми особливостями, будуючи при цьому адекватні стосунки з оточуючими

3.Завдання психолого-педагогічного супроводу

дітей з особливими потребами

Ø  Недопущення появи у дитини психопа­тичних рис особистості під  впливом особли­вих умов її розвитку.

Ø  Недопущення затримки в набутті знань і розвитку особистості.

Ø  Формування позитивного ставлення до дефекту, прагнення перебороти   його.

Ø  Проведення просвітницької роботи щодо особливостей дітей з особливими по­требами.

Ø  Оптимізація спілкування з однолітка­ми, батьками, педагогами.

Ø  Допомога дітям в усвідомленні особистісного вибору, у конструктивному  розв'язанні конфліктів.

Ø  Заохочення до виявлення особистих пізнавальних інтересів дитини, її самостій­ності.

Ø  Допомога у самостійному опануванні системою відносин зі світом і самим собою.

Психолого-педагогічний супровід необ­хідно проводити в рамках особистісно орієн­тованого підходу.

            У школі-інтернаті створена модель психолого-медико-педагогічного супроводу , метою  реалізації якої є відстеження динаміки розвитку особистості кожної дитини та вивчення загальних тенденцій  та закономірностей  психічного, особистісного розвитку, процесів соціалізації та адаптації  учнів в період навчання та виховання.

        Психолого-педагогічний супровід здійснюється відповідно нормативних документів: Законів України « Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», « Про охорону здоров’я»  ( 31.12.1992 № 23 – 92, зміни від 03.02.1993), «Про реабілітацію інвалідів в Україні», Концепції загальної середньої освіти, Концепції психологічного супроводу дітей 1 – 11 класів, Положення про спеціальну загальноосвітню школу для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку № 852, 15.09.2008р.

         Психолого-педагогічне супроводження починається з першого дня перебування учнів в спеціальній школі-інтернаті, але ще до початку навчального року педагоги знайомляться з особовими справами вперше прибулих учнів, їх характеристиками, діагнозами тощо. Протягом вересня разом з навчально-виховним процесом йде детальне обстеження всіх учнів школи, особливо першокласників та  вперше прибулих дітей на рівень підготовки їх до школи.     

        Якість корекційного навчально-виховного процесу в значній мірі визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Педагоги школи знають, що якими б не були психічні, фізичні та мовленнєві обмеження, поряд з ними у розумово відсталого учня є резерви розвитку, використання яких значною мірою сприяють поліпшенню якості його життя, стану перебування в соціумі.

        4. Виховна система школи спрямована на створення належних умов для самореалізації дитини та розвиток її життєвих навичок і ціннісних орієнтацій, формування позитивних мотивацій на здоровий спосіб життя, гуманізацію відносин «педагог – учень - вихователь"

     Активізована  спільна робота школи – інтернату з  міським центром соціальних служб для сім'ї та молоді з питань правового та превентивного виховання.  Цікавими та повчальними були зустрічі на теми: « Шкідливі звички та їх наслідки» (листопад), « Наркотики і хвороби. Спробувати чи ні?», « Права та обов’язки підлітків» (грудень), «Сім’я та її роль в житті людини» Згідно Положення про спеціальну загальноосвітню школу для дітей, які потребують корекції  фізичного та розумового розвитку, затвердженого наказом МОН України 15.09.2008 р.  та відповідно до Типових навчальних планів  у спеціальній школі, в школі - інтернаті проводяться корекцiйно - розвивальні заняття з СПО, які сприяють формуванню в учнів життєвих навичок, соціальної компетенції, дають змогу вихованцям ефективно вирішувати проблеми повсякденного життя.Факультативні  курси  „Основи споживчих знань”  та  «Основи здоров’я»  націлені  на формування  в учнів ключових компетентностей засобами міжпредметного і предметного змісту, що сприяє оволодінню соціальним досвідом, навичками життя й практичної діяльності в суспільстві.         Курси викладаються переважно з використанням  активних форм і  методів роботи, а саме групової роботи, рольової гри, тренігу,  розвиваючої гри, обговорення, рефлексії та інших.

13.   В школі-інтернаті здійснюється робота щодо подальшого продовження навчання випускників в професійних учбових закладах. Ведеться систематична профорієнтаційна робота, яка починається  заздалегідь.Вчителі та вихователі 7-9 класів шляхом бесід, спостережень, тестів розпізнають бажання учнів та їх батьків щодо вибору майбутньої професії вихованців. З батьками обговорюється стан психофізичних можливостей їх дітей та можливості придбання ними конкретної професії. Адміністрація школи – інтернату заключає договори про взаємне співробітництво  з професіональними ліцеями міст Краматорська, Горлівки. Представники даних навчальних закладів організовують презентації,  виставки, зустрічі з учнями та їх батьками, розповідають про умови навчання та подальшого працевлаштування. Протягом 5 останніх років вихователі  школи – інтернату  організовують екскурсії до профтехліцеїв  м. Горлівки  та м. Краматорська для учнів 8 – 9 класів. Завдяки цій формі роботи випускники школи можуть на власні очі побачити технічне забезпечення, умови подальшого навчання, а також поспілкуватися із студентами та викладачами ліцею, що дає змогу адаптуватися в складних умовах життя.Всі учні, за винятком дітей-інвалідів, після закінчення школи-інтернату продовжують навчання в професійно-технічних навчальних закладах м. Краматорська, Горлівки за спеціальностями: квітникар – овочівник, столяр будівельний, монтажник санітарно-технічних систем, столяр будівельний, будівничий маляр, каменяр, швачка. Особлива увага приділяється подальшому навчанню випускників пільгових категорій (дітей – сиріт, ПБП, інвалідів)

 16 . Пропоную схему надання допомоги дітям з особливими потребами у самореалізації та самоствердженні. Висновок:  отже, соціально-педагогічна робота представляє собою особистісну службу допомоги вихованцям  і направлена на вирішення всієї сукупності проблем в контексті "особистості і навколишнього середовища", де в епіцентрі завжди повинна стояти дитина  і зусилля соціальних працівників/педагогів повинні бути спрямовані на вирішення її проблем. Поряд із допомогою учня в періоди особистісного і соціального неблагополуччя соціально-педагогічна допомога передбачає захист її прав, інтересів, людської гідності і права на гідне життя.

Категорія: Методичні шпаргалки | Додав: Администратор
Переглядів: 4003 | Завантажень: 1023 | Рейтинг: 2.5/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2018