Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 20.10.2017, 22:29
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Трудове навчання

         Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат №32

                                               Донецької обласної ради  

План-конспект відкритого заняття з предмету "Штукатурно-малярна справа" у 7 класі з теми "Протипожежні заходи"

   

 Підготувала вчитель  трудового   навчання Філіна З.В.

Тема: Пожежна безпека на будівництві. Первинні засоби пожежогасіння.

Задачі уроку:

Освітні:

Ознайомити учнів з первинними засобами пожежогасіння.

Закріпити основні правила поведінки при виникненні пожежі на будівництві та перенесення їх на  життєві ситуації

Формувати в учнів уявлення про важність протипожежних заходів

Корекційні:

Корекція та розвиток зв’язного усного мовлення

Корекція розвитку пам'яті

Розвиток слухового та зорового сприйняття

Виховні:

Виховувати культуру спілкування

Виховувати інтерес до професії

Матеріали та інструменти: вогнегасники, засоби ІКТ, наочність.

 

ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент.

1.1.  Доповідь чергового. Привітання

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

1.2. Налаштування на тему уроку. Загадка.

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розтоплює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно і будинок – усе спопелити. (вогонь)    СЛАЙД №1 

2. Повторення вивченого раніше.

-  Вогонь може викликати …? (пожежу)

-  Дайте визначення пожежі? (СЛАЙД № 2)  

 

Гра «Мікрофон». Назвіть основні причини виникнення пожеж на будівництві?

СЛАЙД №3    

Основними причинами пожеж на виробництві є:

•        необережне поводження з вогнем;

•        незадовільний стан електротехнічних пристроїв та порушення правил їх монтажу та експлуатації;

•        несправність опалювальних приладів;

•        невиконання вимог нормативних документів з питань пожежної безпеки;

•        коротке замикання.

- Чи можна сказати, що ці ж причини можуть викликати пожежу в будинку, квартирі?  Обґрунтуйте свою відповідь.

- Яка  з причин  є найросповсюдженішою при виникненні пожежі? (СЛАЙД №4)      

- Що потрібно зробити при виникненні пожежі?

   Негайно повідомити про це телефоном (101) пожежну охорону. При цьому слід назвати адресу об'єкта (будинку), вказати кількість поверхів, місце виникнення пожежі,  наявність людей, а також повідомити своє прізвище.

 

- А чи добре ви знаєте за яким номером телефону потрібно викликати пожежну службу? (СЛАЙД №5)

Давайте уявимо, що ви працюєте на будівництві і побачили, що з третього поверху будівлі у вікно виривається полум'я. Що ви будите робити?   (рольова гра «Виклик пожежної охорони») (СЛАЙД №6)

 

- Скажіть, будь ласка,  а як потрібно викликати пожежну охорону, якщо горить будинок, квартира? 

 

- Давайте пригадаємо номери телефонів основних служб екстреного виклику. Які служби ми відносимо до служб екстреного виклику?

(СЛАЙД №7)  

 

- А чи потрібно взагалі знати  ці номери телефонів? Чому?

 

 

- А чи потрібно знати, як поводити себе при виникненні пожежі на виробництві. Ви ж навчаєтесь у школі, а не працюєте. Навіщо це вам?

- Як ви гадаєте, чи потрібно щось іще робити після того як ви викликали пожежну охорону?

 

Давайте поглянемо на наступний слайд. (СЛАЙД №8)

   Вжити (по змозі) заходів для евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі та збереження матеріальних цінностей.

   Викликати (в разі необхідності) інші аварійно-рятувальні служби (медичну, газорятувальну тощо).

Після виклику пожежної охорони слід попередити про це всіх, хто перебуває поряд, після чого евакуюватися самому й допомогти в евакуації іншим, запобігаючи при цьому виникненню паніки.

Знайдіть у тексті, що таке «план (або схема) евакуації під час пожежі».

   План евакуації під час пожежі - документ, у якому вказано евакуаційні шляхи та виходи, визначено правила поведінки людей, а також порядок і послідовність дій персоналу на об'єкті при виникненні пожежі.

 

В третьому пункті дій при виникненні пожежі зазначено, що «Вжити (по змозі) заходів для гасіння (локалізації) пожежі», «Використати первинні засоби пожежогасіння».  А що ж це за «первинні засоби пожежогасіння» і для чого вони потрібні?

 

4.Повідомлення теми  та задач уроку. (СЛАЙД №9)

 (СЛАЙД №10)

 

5.Вивчення нового матеріалу.

 

Знайдіть у тексті відповідь на питання «Для чого слугують первинні засоби пожежогасіння?».  (СЛАЙД №11)

   Первинні засоби пожежогасіння слугують для гасіння пожеж в початковій стадії їх розвитку до прибуття пожежних підрозділів .

 

- Як ви гадаєте, які засоби можна віднести до первинних засобів?

 

Давайте подивимось на слайд і визначимо що ж відноситься до первинних засобів пожежогасіння. (СЛАЙД №12)

   Ручний пожежний інструмент слугує для відкриття та розбирання будівельних конструкцій, розчищення приміщень, а також виконання інших робіт на пожежі.

 

Я давала вам завдання знайти цікаві факти про пожежний інвентар та інструменти. (Діти розповідають цікаві факти про пожежний інвентар та інструменти).

-  Де повинен бути розміщений первинний пожежний інвентар? (СЛАЙД №13)

   Первинні засоби пожежогасіння розміщують на спеціальних щитах. Щити встановлюють з таким розрахунком, щоб до найдальшої будівлі було не більше 100 м, а від сховищ з вогненебезпечними матеріалами - не більше 50 м.

  На малюнку ви бачите  укомплектований пожежний щит. Зверніть будь ласка увагу на ящик з надписом «ПІСОК». Скажіть для чого використовують пісок і чому? Що можна використати замість піску?

Пісок використовують для гасіння пожежі – він перекриває доступ кисню, який підтримує горіння. Замість нього можна використати землю.

-  В  який колір фарбують первинний пожежний інвентар?

Засоби пожежогасіння фарбують у сигнальний червоний колір, а надписи на них та на щитах роблять контрастними білим кольором.

ФІЗПАУЗА  (СЛАЙД №14)

Ми розглянули пожежний інструмент та інвентар. Наступне, що ми розглянемо з первинних засобів пожежогасіння – це вогнегасники.

Що таке вогнегасник? (СЛАЙД №15)

Вогнегасник - це переносний або пересувний пристрій, призначений для гасіння вогнища пожежі шляхом викиду вогнегасної речовини. Приведення вогнегасника в дію і керування струменем вогнегасної речовини здійснюється вручну.

Практика використання вогнегасників для гасіння пожеж бере свій початок ще в XVIII столітті. Тоді бочку, заповнену водою і оснащену запалом, закатували у вогнище пожежі. У вогні бочка вибухала, і її вміст гасив полум'я. За минулі століття конструкція вогнегасника зазнала значних змін.

Подивіться будь ласка на вогнегасники, які знаходяться у нас в класі. Що ви можете про них сказати?

Давайте подивимось, які бувають вогнегасники за видом вогнегасної речовини. (СЛАЙД №16)

Які пожежі може гасити порошковий вогнегасник (СЛАЙД №17),

 вуглекислотний вогнегасник  (СЛАЙД №18),

повітряно-пінний  (СЛАЙД №19).

Дайте відповідь на питання – Чому всі об’єкти повинні бути укомплектовані двома типами вогнегасників - вуглекислотними і порошковими?   

(СЛАЙД №20).

Вони застосовуються при віх класах пожеж.

Ще одна складова первинних засобів пожежогасіння – це пожежний кран. (СЛАЙД №21).

Знайдіть у тексті що ж являє собою пожежний кран і де він встановлюється? (СЛАЙД №22).

   Пожежний кран - комплект, який складається із клапана (вентиля), встановленого на пожежному трубопроводі й обладнаного пожежною з'єднувальною головкою, а також пожежного рукава з ручним стволом.

   Пожежний кран-комплект (ПКК) встановлюється у шафі, навісній, вбудованій або підлоговій.

6.Закріплення нового матеріалу.

Давайте повторимо: що ми відносимо до первинних засобів пожежогасіння?

Учні називають первинні засоби пожежогасіння.

ЗАВДАННЯ

1.(СЛАЙД №23)   - приберіть те, чого не повинно бути на пожежному щиті.

2.В цей час учень біля дошки розміщує малюнки інструменту та інвентарю на уявному пожежному щиті. Другий учень ставить до них відповідні назви. І коментує як той чи інший інструмент застосовують.

3.Залишити на слайді малюнки з предметами, які можуть викликати пожежу. (СЛАЙД №24)

-  Скажіть, будь ласка, що потрібно робити, щоб не допустити виникнення пожежі?

З метою попередження пожежі необхідно: проводити інструктажі з пожежної безпеки; дотримуватись правил протипожежної безпеки; перевіряти електрообладнання.

   На виробничій дільниці необхідно дотримуватись наступних правил пожежної безпеки:

•        забороняється палити на робочому місці;

•        забороняється залишати без догляду ввімкнені електроприлади;

•        забороняється зберігати на робочому місці легкозаймисті речовини у великій кількості.

7.Підсумки уроку.

- Чи будуть знання отримані сьогодні на уроці корисними при виникненні пожежі в будинку, квартирі? Що саме з почутого стане вам у нагоді?

СКАЧАТИ МАТЕРІАЛИ УРОКУ >>>

Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Красноліманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2017