Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПонеділок, 28.05.2018, 08:21
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Урок в спеціальній школі

ТЕЗИ ДО ПЕДРАДИ

"Особливості уроку в спеціальній школі"

Вчителі школи-інтернату урок будують таким чином, щоб кожен його структурний компонент сприяв досягненню не лише освітніх, а й корекційних цілей, а також забезпечував рівновагу між максимально можливою пізнавальною активністю і оптимальним рівнем витрат психофізіологічної енергії учнів.

На уроці розв'язуються не тільки завдання неперервного просування у вивченні питань програми даного предмета, а й встановлюються зв'язки з іншими предметами. Проте розумово відстала дитина не може самостійно перенести уміння аналізувати з уроків математики на уроки української мови. Завдання педагога — показати учню узагальнений спосіб аналітичної діяльності й продемонструвати особливості його використання під час вивчення різних предметів. Отже, корекційна робота повинна бути наскрізною. Що означає спільність прийомів корекції незалежно від навчального предмету, а також необхідність закріплення і перенесення досягнень у пізнавальній діяльності з одних предметів на інші.

Як відомо, в учнів з порушеннями інтелектуальної сфери знижені пізнавальні можливості, в них ослаблена довільна регуляція дій і здатність докладати зусилля, є значні порушення процесів працездатності. Усе це зумовлює особливу логіку побудови навчального процесу на уроці. Тут важливого значення набуває індивідуалізація навчання та організація і стимуляція пізнавальної діяльності учнів.

Найпродуктивнішим для учнів часом на уроці є період від 7-8 до 20-ї хвилини уроку, а після цього спостерігається загальне зниження працездатності. Щоб запобігти цьому, слід вводити вправи, спрямовані на відновлення працездатності (фізкультхвилиики, динамічні паузи, хвилинкивідпочинку і т.ін.); чергувати словесні засоби з наочними і практичною діяльністю учнів. Правильне чергування різних видів навчальної діяльності значною мірою запобігає швидкій втомі й зниженню працездатності учнів, забезпечує підтримання її на оптимальному рівні протягом усієї основної частини уроку.

У спеціальній школі, особливо в початкових класах, новий матеріал на кожному уроці подається в малому обсязі, інакше учні неспроможні будуть його засвоїти. Тому етап першого ознайомлення учнів з новим матеріалом може тривати 5-10 хвилин. Це зумовлено особливостями їхньої пізнавальної діяльності, перш за все — вадами сприймання. Тому після пояснення навчального матеріалу вчитель повинен повторно звертатись до щойно викладеного у різних формах з включенням в сферу сприймання нових об'єктів, домагаючись повного усвідомлення матеріалу і закріплення в пам'яті основних фактів. На цьому етапі здійснюється уточнення, поглиблення, систематизація й узагальнення вивченого матеріалу, а також виконуються вправи для застосування знань.

Вирішальною умовою, яка забезпечує оптимальну побудову уроку в спеціальній школі, залишається всебічне вивчення особистості учнів і колективу класу з метою визначення типологічних та індивідуальних особливостей, досягнення з допомогою спеціальних заходів успішного навчання і розвитку кожної дитини. Принцип індивідуального та диференційованого підходу є найважливішим принципом спеціального навчання і запорукою його оптимізації, що дозволяє кожному учневі досягнути максимально можливого рівня успішності й розвитку. Разом з тим, цей принцип вимагає від вчителя поступового зниження дози індивідуальної допомоги учням, щоб не знизити їх вольових зусиль у навчанні. Виробляючи систему заходів індивідуальної допомоги учням свого класу, вчитель повинен надати кожному спеціальну допомогу, спрямовану на ліквідацію конкретних прогалин у знаннях, та формування навчальних умінь, розвиток корекції когнітивної сфери.

Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2018