Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 24.09.2017, 22:19
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Столярна справа

Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 32

 Донецької облради 

План-конспект уроку з столярної справи

Учитель: Бутенко В.О.

                                                                                                           Клас : 4

   

Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж стати дорослими.            

                                                                                                     Ж.-Ж. Руссо                                                          

Тема: Іграшки з деревини.

Мета уроку:

  • сформувати знання про історію виникнення,призначення народної іграшки; дослідити зразки іграшкових виробів; розширити знання про конструкційні матеріали; ознайомити з правилами безпечної роботи;
  • сприяти розвитку просторової уяви; координації рухів, пам’яті;
  • заохочувати до праці; виробляти навички ощадливого використання матеріалів;
  • коригувати усну смислову мову;
  • формувати цікавість до фаху столяра.

Основні поняття:   рухливі та нерухливі, прості та складні іграшки, шпон, фанера.

Обладнання, інструмент, матеріали:   посібник, зошит, зразки іграшкових виробів, шпон, фанера, лінійка, шаблон, лобзик, шліфувальний папір, столярні інструменти.

Обєкти праці:   зразки іграшок, які виготовляли учні 5 – 6 класів у попередні роки.

Межпредметні звязки:   історія, образотворче мистецтво, природознавство.

Тип уроку:    комбінований .

                                  Структура заняття

  1. Нервово-психологічна підготовка ( 2 хв.)
  2. Організаційний момент ( 2 хв.)
  3. Актуалізація опорних знань ( 10 хв.)
  4. Мотивація навчальної діяльності ( 3 хв.)
  5. Вивчення нового матеріалу (   28 хв.)
  6. Фізкультхвилинка ( до 5 хв.)
  7. Практична робота ( 35 хв.)
  8. Підсумки урока ( до 5 хв.)

ХІД  УРОКУ

  1. Нервово-психоолгічна підготовка.
  2. Організаційний моментпривітання , відмічання відсутніх, перевірка готовності до занять, призначення чергових.

3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів             

  1. Якими іграшками ви бавилися в дитинстві?
  2. Чим вони подібні між собою? А чим відрізняються?
  3. Із яких матеріалів виготовляють іграшки?
  4. Чим сучасні іграшки відрізняються від старовинних?
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Ми розпочинаємо вивчати тему «Іграшки з дедевини».  Іграшка – давній, можливо багатогранний вид мистецтва, якась особлива поезія, захоплюючий казковий світ, приходить в кожну оселю з іграшкою.
В українській іграшці знайшли відображення явища історичного буття, етичні і естетичні уявлення. Вона засвідчує своєрідні мистецькі риси, виявляє художню обдарованість народу, його прагнення до краси, творчу фантазію.
Цінність іграшки не лише в її зовнішньому художньому оформленні. Це безперечно важливий фактор. Разом з тим цінність і в тому на скільки вона активізує гру, спонукає дитину до дії, розвиває естетичне ставлення до світу.
Іграшка – пам’ять етносу, нації, народу, людства про своє історичне та доісторичне минуле.
Сучасна дитина здебільшого відірвана від того середовища, яке створило народну іграшку, народну пісню, вишивку, писанку. Але якщо розглянути різні зразки іграшок, то можна побачити , що їх можливо виготовляти у шкільній майстерні.
Оголошення теми і мети уроку

Отже тема сьогоднішнього  уроку (слайд 1). Вивчаючи цю тему ви узнаєте про історію виникнення народної іграшки, про те, який матеріал використовують для виготовлення дерев’яної  іграшки, відповідно правила безпечної роботи.

  1. Вивчення нового матеріалу.

З давніх часів  діти пізнавали явища й процеси навколишнього світу через іграшку. В іграшках відображено розмаїття форм предметів, їхнє призначення, взаємозв’язки між ними. Іграшки розвивають фантазію й уяву, активізують розумові процеси, беруть участь у моральному, фізичному й естетичному вихованні, допомагають дитині пізнавати дійсність, сприяють розвитку мовлення . пам’яті, уваги. Іграшка – гарний помічник у прищепленні дітям любові до праці й у розвитку елементарних трудових навичок.
Українська іграшка вирізняється тематичною неоднорідністю та глибоким змістовним наповненням. Іграшка, як об’єкт гри і водночас засіб виховання, передусім відображала звичаї, побут та заняття дорослих.
Серед іграшок не було випадкових у кожну пору дитинства, відповідно до вікового розвитку дитини, вони змінювали одна одну та мали конкретне виховне значення.
Малюкам від народження до 1,5 року призначалися брязкальця літунці, що сприяли їхньому психофізичному розвитку, стимулювали рухи, активізували зір та слух. Дітям які вчилися ходити, призначалися іграшки пташки, коники, візочки на коліщатках, служили для розвитку ходьби та бігу. У віці від 3 до 14 років з’являлися іграшки, що привчають дитину до її майбутніх занять.
Деревяні іграшки можна поділити на прості та складні, нерухомі та рухомі. З орляду на призначення розрізняють іграшки для спортивних ігор та розважальні. Іграшки для спортивних ігор сприяють розвитку дрібної моторики руки, спритності, точності рухів, допомагають учням навчитися керувати рухомими предметами,удосконалюють увагу, витримку, зосередженість.

  • іграшки, які зображають людей, птахів та тварин;
  • звукові іграшки та моделі музичних інструментів;
  • моделі меблів;
  • моделі посуду і кухонного начиння;
  • моделі казкових сюжетів;
  • іграшки, які не мають аналогів у природі та предметному світі;       
    Отже систематизація іграшки проведена шляхом послідовного вибору характерних ознак й розподілу на їхній основі на підвиди, групи, типи, дозволить з’ясувати локалізацію глибше й повніше осмислити іграшку, як своєрідне явище культури українців.
  1. Фізкультхвилинка.  Комплекс № 1.
  2. Закріплення вивченого матеріалу.
    • Якими були перші іграшки в історії людства?
    • Чим сучасні іграшки відрізняються від старовинних?

Гра « Знайди відповідність».

(учням запропоновани картки між якими треба знайти відповідність)

8.  Практична робота.

Завдання

За допомогою зроблених шаблонів із картону, на фанері розмітити деталі іграшки  і випиляти їх лобзиком.

Робота з інструкційною картою.

Виготовлення іграшки «Впіймай кільце»                                         

       Техніка безпеки під час випилювання та різання фанери.

  1. Під час випилювання слід користуватись справним, добре налагодженим інструментом:
  • працювати інструментом зі справними ручками;
  • якщо ручка не тримається на хвостовику – надійно закріпити її;
  • у разі злому деталей інструмента під час роботи слід терміново замінити їх.
  1. Не можна допускати захаращеності  верстатів  відходами фанери.
  2. Не можна відволікатися і слід користуватися правильними прийомами роботи:
  • рух лобзика з пилочкою не має бути занадто сильним і різким, оскільки пилочка може зламатися;
  • лінія пропилу проходить по лінії розмітки;
  • пилочка під час роботи перебуває вертикальному положенні; лівою рукою слід притримати й повертати фанеру, а правою – рухати пилочку в гору – вниз повний замах;
  • під час випилювання на поверхні заготовки утворюється тирса, тому її необхідно змітати, щоб чітко бачити контур розмітки, слід стежити, щоб тирса під час змітання не потрапила в очі;
  • не можна допустити , щоб деталь висіла на пилочці, оскільки це може призвести до злому пилочки.

ТЕХНОЛОГІЧНА  КАРТА  ВИГОТОВЛЕННЯ  ІГРАШКИ

« ВПІЙМАЙ  КІЛЬЦЕ»

 

            Дії

Кількість деталей

 

Вид матеріалу

Інструменти, пристрої

1.

Перенести контур малюнка на заготовку через копіювальний папір.

 

 

2

Копіювальний папір, фанера.

Олівець, циркуль, малюнок «Буратіно»,шаблони деталей іграшки.

2.

Закріпити підкладний столик, випиляти деталі лобзиком по розмітці.

 

2

фанера       

Підкладний столик для  випилювання, лобзик, пилочка.

3.

Обпиляти деталі іграшки.

 

 

2

фанера

Напилок, надфіль, наждачний папір.

4.

Оздобити деталі фарбуванням.

 

 

2

фанера

Кольорові олівці або акварельні фарби.

5.

Прикріпити деталь-кільце діаметром 50 мм- ниткою до носа іграшки.

 

 

3

Нитка капронова 50 см

Шило, нитка, кільце, шаблон іграшки.

                                                 

Поради:

Вчитель спостерігає за роботою, при необхідності  проводить поточний інструктаж.

9.  Підведення підсумків уроку

1.Вчитель аналізує роботу на уроці,  зупиняється на дотриманні правил БЖ.

2. Виділяє   кращі  роботи, звертає увагу на недоліки при випилюванні.

10 Оцінювання роботи учнів. Мотивація оцінок.

 

11. Прибирання робочого місця. Здача інструментів та матеріалів учителю. 

СКАЧАТИ МАТЕРІАЛИ УРОКУ >>>

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Красноліманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2017