Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПонеділок, 28.05.2018, 08:21
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Позитивні мотиви до навчання

ТЕЗИ ДО ПЕДРАДИ

"Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів у сучасній спеціальній школі"

Мотивація - це так звані психічні явища (процеси), що визначають рух до поставленої мети; це фактори, що впливають на активність чи пасивність поведінки особистості та її спрямованість на досягнення результату. Мотив – це усвідомлена потреба, яка викликає активність людини, визначає спрямованість цієї активності. Отже, в основі теорії й практики мотивації перебуває оптимістична гуманістична концепція, складова проблемного питання нашої школи, зорієнтована на потенціальні здібності та можливості дітей.

Теорія мотивації випливає з необхідності будувати корекційно-педагогічний процес таким чином, щоб його методика орієнтувалася на якомога глибше проникнення у внутрішній світ дитини, мала на меті пробуджувати та розвивати в ній здібності й нахили. З метою формування позитивних мотивів навчальної діяльності вчителі школи-інтернату використовують такі методи: словесні, наочні й практичні, репродуктивні й пошукові, індуктивні й дедуктивні, а також методи самостійної навчальної роботи.

Найдужча мотивація до навчання учнів спеціальної школи – це зацікавленість. Найголовнішою метою вчителя стає створення цікавого уроку. Тільки цікаво побудований сучасний урок викликає подив, зацікавленість, задоволення від свідомості, що ти розумний, здатний впоратись із завданням сам та допомогти товаришу. Досвід роботи показує, що в основі успішного засвоювання знань з різних предметів учнями початкової школи з особливими освітніми потребами є саме цікавий урок.

Використання наочності сприяє підвищенню інтересу учнів до досліджуваних питань, на уроках допомагає подолати втому.

Саме спонукальна, а не примусова сила навчання й виховання здатна перетворити дитину з порушенями розумового розвитку з об’єкта впливу педагогів на суб’єкт особистого розвитку. Практика показує, що застосування проблемно-пошукових методів є надзвичайно цінним для створення позитивних мотивів навчання, особливо для самостійної роботи учнів з особливими освітніми потребами.

Важливу  роль у мотивації навчання відіграють методи емоційного стимулювання, які в процесі навчання створюють  ситуацію емоційно-моральних переживань. Дієвим в роботі з дітьми, які мають недоліки інтелектуального розвитку, є прийом створення ситуації захопленості, тобто запровадження в навчальному процесі захопливих прикладів, дослідів, парадоксальних фактів на уроках.

Для формування навчальних мотивів учнів 6-9 класів спеціальної школи чимале значення має використання ситуацій пізнавальної новизни, пізнавальних ігор, навчальних дискусій, пізнавальних суперечностей, використання різноманітних аналогій, створення ситуації успіху тощо.

Уміле застосування методу боротьби різних наукових поглядів із певної проблеми, залучення учнів до ситуацій навчальних дискусій поглиблює їхні знання з окремих питань і на цьому підґрунті викликає нову хвилю інтересу до навчання.

Слід часто використовувати як метод мотивації аналіз життєвих ситуацій. Бо цей метод безпосередньо мотивує навчання шляхом максимально ймовірної конкретизації знань, тісного зв’язку з особистісною вагомістю для учня та його оточення. 

Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Лиманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2018