Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 24.09.2017, 22:24
Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №32 Донецької обласної ради
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні поради

 

Як створити атмосферу для ефективного навчання дитини з психофізичними вадами розвитку

Стаття допоможе заступникам директора разом із учителями підвищити ефективність навчального процесу в умовах інклюзивного навчання.
У цій статті ви прочитаєте такі розділи:
Види інтеракції
Переваги групової роботи
Створення атмосфери для ефективного навчання.
Вступ
Тільки коли у класі тепла, чуйна та не загрозлива для учнів атмосфера, учні навчаються новим, динамічним способом. Однак створити таку бажану ситуацію не так вже просто. У класі повинна поступово зростати взаємоповага між учителями та дітьми. Частково цього можна досягнути, заохочуючи обговорення, задаючи дійсно життєві, а не механічні питання, та завжди шукати чогось хорошого в учнях. Якщо учитель хоче добитися успіху, йому необхідно все ретельно спланувати та продумати.
Треба навчити дітей повірити у самих себе та відповідати за свої власні вчинки. Одним із шляхів до цього є дозволити їм брати участь у самоврядуванні та постійному керівництві класом за його правилами. Таким чином учитель дозволить їм бути господарями. Діти починають розуміти, що усі люди помиляються та всі навчаються через та за допомогою власних помилок. Це сприяє атмосфері відповідальності. Тоді обов'язок слідкувати за своєю поведінкою та покращувати її лягає на самих дітей.
Учитель може активно сприяти співробітництву та виявляти його важливість, плануючи такі види роботи, де дітям необхідно співпрацювати. Діти хочуть навчитися співпрацювати, оскільки ц їм життєво необхідно та є основною умовою сучасного суспільства.
Всі люди на землі мусять знайти спосіб, щоб дружно, розумно, гармонійно в науковій та постійно відроджуючійся спонтанній атмосфері зорганізувати себ як одну цілість. Ми не зможемо довше успішно керувати нашим космічним кораблем - Землею - без кооперації та порозуміння. Або всі "пасажири" будуть разом успішно і щасливо летіти дальше або ніхто.
Р. Бакминистер Фуллер
Треба сприяти утворенню різнородних груп, що співпрацюють, заохочувати дітей брати участь у навчанні своїх ровесників. Коли діти працюють разом, вони мають багато нагод з'ясувати свої думки, ідеї. Вони краще виробляють стратегію розв'язування проблеми та приймають рішення. Вони починають поважати один одного, краще можуть зрозуміти погляди іншої людини та краще приймають представників не своєї раси, статі чи етнічної групи. Вони стають більш відповідальними, незалежними та цілеспрямованими й часто з більшим задоволенням ходять до школи.
ВИДИ ІНТЕРАКЦІЇ
Навчальні матеріали та стратегії можуть бути зорганізовані на три різні способи: конкурсний, індивідуалістичний та кооперативний. Кожний з тих способів буде впливати на спосіб інтеракції поміж учнями. Починаючи роботу в своєму класі треба зрозуміти:
Чи ми хочемо навчити наших учнів бути переможцями без огляду на все?
Коли конкурс і змагання є корисними?
Чи ми хочемо навчити дітей працювати індивідуально? Коли індивідуальна праця є важлива?
Чи ми хочемо навчити дітей працювати спільно? Коли вміння кооперації є необхідним?
Характерні риси трьох типів інтеракції
Конкурс - Я а не ти!
• Коли я досягну моїх цілей ти не зможеш досягнути своїх і навпаки
• Мій успіх залежить від того на скільки краще від тебе я виховаю свою роботу
• Я не хочу, щоб інші також досягнули успіхів, бо це означає, що мій успіх буде менший.
• Я дбаю про себе, не про інших
• Оцінювання залежить від установлених норм
Індивідуальність - Я сам!
• Мій успіх не має ніякого зв'язку з твоїм успіхом
• Мої старання досягнути успіху не мають ніякого звязку з твоїм старанням
• Я покладаюсь тільки на себе
• Оцінювання залежить від прийнятих критеріїв
Кооперація - Ми так само важне, як я!
• Я можу досягнути своїх цілів коли ти досягнеш своїх
• Груповий успіх залежить від успіху та зусиля всіх членів
• Всім членам групи залежить на успіху
• Ми полягаємо один на одного
• Оцінювання залежить від прийнятих критеріїв

Ось зразок переведення цього самого завдання але, беручи до уваги різні типи учнівської інтеракції:
Учитель: Сьогодні у класі всі будуть розв’язувати математичні задачі.
Конкурс: Ви маєте 30 хвилин, щоб самостійно розв'язувати всі задатки. Ваша оцінка залежить від того, яка буде найкраша робота у класі.
Індивідуальність: Ви маєте 30 хвилин, шоб самостійно розв'язати задачі. Оцінка буде: А - 90-100 Б - 80-89 В - 70-79 Г - 60-69 Ґ - нижче 60
Кооперація: Ваша група має ЗО хвилин, шоб розв'язати задачі. Ваша група отримує один аркуш на відповіді. Після закінченої роботи кожний мусить підписати цей папір. Це буде означати, що він/вона розуміє всі задачі і їхні розв'язки.
Впевніться, що всі отримали поміч і всі все зрозуміли.
Учні можуть відповідати на ці запитання вживаючи три різні роди інтеракції: конкурсний, індивідуалістичний або кооперативний. Після виконаної роботи учитель може попросити учнів висловити свої думки і пропозиції про проведену роботу. Дальше учні повинні мати нагоду передискутувати дослідження і зробити висновки. Ось зразки завдань, які можна переводити на три різні способи, щоб разом з учнями вирішити котрий спосіб найкращий.
1. Подай список речей, які є сині і м'які
2. Часом добре запізнитися. Подай 10 ситуацій коли добре запізнитися.
3. Назви 10 нових професій, які будуть існувати понад 20 років.
4. Подай 8 способів, як можна запам'ятати список імен або ідей.
5. Скільки слів ти можеш створити, вживаючи букви зі слова кооперація?
6. Коли б тебе попросили запроектувати новий незвичайний шкільний дзвінок, як він виглядав би? Подай 5 зразків.
7. Треба часом скупати пса, але звичайно пси цього не люблять. Подай 8 способів, як це можна зробити.
8. До чого можна вживати сірник/зубочистку. Скільки ідей ти можеш подати протягом 5 хвилин?
9. Без телебачення життя виглядало б інакше. Подай 20 речей, які б помінялися.
10. Які інші питання ти можеш додати?
Коли учні мали нагоди випробувати всі роди інтеракції можна попросити їх виписати свої зауваження і пропозиції у подібній формі:
КОНКУРС ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ КООПЕРАЦІЯ
ПЕРЕВАГИ ГРУПОВОЇ РОБОТИ
Що ж таке групова робота ?
Це загальний термін, що охоплює величезну кількість прийомів, коли двоє чи більше учнів отримують завдання, яке вимагає співпраці та мовлення за власною ініціативою учнів. Це, що, ми називаємо роботою в парах є не чим іншим, як груповою роботою у групах з двох осіб. Важливо також зауважити, що групова робота, як правило, передбачає роботу у "невеликих" групах, з шести або меншої кількості учнів. У великих групах неможливо досягнути однієї з найважливіших цілей групової роботи - надання учням можливості розмовляти.
Групова робота виробляє мову взаємодії. На так званих традиційних лекціях, більшу частину часу панує мовлення вчителя. Вчителі викладають нові теми, пояснюють граматичні правила. проводять мовні вправи а в кращому випадку - проводять дискусії цілим класом, у якій кожен учень може говорити лише кілька хвилин. Групова робота допомагає вирішити проблему великих класів та надати учням більше нагоди розмовляти. Вживаючи групову роботу учитель зможе збільшити час на індивідуальну мовну практику, бо у цей же час всі діти зможуть висловлювати свої думки, переговорювати та сперечатись на дану тему. З простою "кількістю" говорення учнів, яка стає можлива завдяки груповій роботі, тісно пов'язана якість та багатство взаємодії. У традиційних методах мова обмежується ініціативою лише одного вчителя у неприродних умовах, коли цілий клас стає "груповим співбесідником". Невеликі групи, однак, надають можливість учням стати ініціаторами розмови, безпосередньо вести бесіду, практикувати передачу значення, вести обмін думками та грати такі ролі, які інакше були б неможливими.
Групова робота сприяє теплому, неофіційному кліматові. Другою важливою перевагою групової роботи є безпека невеликої групи учнів, де кожен не такий помітний для публіки, не такий вразливий на критику чи незгоду думок. У своїй учительський практиці, я часто приглядалась, як працюють діти у групах. Мушу признатися, що з великою радістю я спостерігала "магічну силу" малих груп. „Мовчазні учні ставали активними учасниками навчального процесу хоч ніколи не брали участі у праці цілим класом. Така невелика група перетворюється у малу учнівську спільноту, у якій всі співпрацюють, щоб досягти спільної мети. Під час праці у групах в учнів дуже сильно зростає мотивація. Завдяки досягнення потреби "безпеки" (Маслов), учні звільнені від страху, спроможні сильніше прагнути успіху - а то найкращого виконання роботи.
Групова робота сприяє розвиткові відповідальності та самостійності учнів.
Навіть у порівняно невеликих класах (15-20 учнів) робота цілою класою дозволяє окремим учням "ховатися" за спиною інших дітей. Групова робота майже рівномірно покладає відповідальність за свої дії та результати кожного члена групи. У невеликій групі важко "сховатися".
Групова робота це крок до індивідуалізованого навчання. Кожен учень в класі має свої ідивідуальні потреби та здібності, яких немає в інших. Як правило, найбільш характерною індивідуальною відмінністію, яку можна спостерігати в учнів, є рівень їхнього володіння мовою, а точніше відмінності між учнями щодо вміння розмовляти. сприймати на слух, писати та читати. Маленькі групи можуть допомогти учням з різними здібностями та рівнями вмінь досягати своєї мети, вчитель може підібрати маленькі групи та дати їм різні завдання з огляду на вік, культурний рівень, зацікавлення, тощо.
Виправдання для уникнення групової роботи
Деякі вчителі побоюються групової роботи. Вони бояться загубити контролю над класом або вважають, що учні розмовлятимуть на теми не пов'язані з лекцією. Деякі з цих побоювань можна зрозуміти, проте групова робота не означає, що учитель просто поділить дітей на групи та дасть їм такі ж самі завдання, що й під час роботи з цілою класою. Але обмеження та недоліки групової роботи можна усі подолати, якщо її правильно й доцільно застосувати, тобто вибираючи такі цілі, які краще досягати шляхом групової роботи. Розгляньмо ці обмеження та "міфи" та спробуймо їх зрозуміти.
Вчитель губить контроль над класом
Учитель думає: "Я не проти того, аби передати контроль учням". Але в залежності від умов навчання контроль може мати величезне значення наприклад:
• лекції відбуваються в такій школі, де адміністрація вимагає навчання традиційними способами, працювати з цілим класом
• учитель працює в такому середовищі, де "правильне навчання" визначається тим, що учні тихо працюють за старими способами
коли учень може говорити тільки тоді, коли до нього звертається учитель
• класи дуже великі та керування великою кількістю малих груп стає неможливим
• у класі існують великі проблеми з дисципліною
• треба перейти програму та не маємо часу на ігри. В таких ситуаціях контролю над процесом навчання може бути для учителя проблемою. Немає жодного сумніву, що під час групової роботи, контроль мусить бути частково переданий учням. У деяких країнах вимагається, щоб учні знаходилися під постійним наглядом з боку учителя і тому групова робота там є досить незвичною. У всіх школах є учні, які ніколи перед тим не мали такого досвіду і спочатку можуть не включатися у завдання чи то з браку розуміння самого процесу, чи може тому, що ніколи не мали насправді відповідати за свою роботу без контролю і нагляду. Брак досвіду групової роботи це рідше "недолік", а не причина уникати групової роботи. Важливим є, щоб впроваджувати того роду завдання помалу та переконувати дітей або інакше - дати їм нагоду переконатися, як корисним і цікавим може бути навчання таким способом. Контроль, якщо розглядати його як передбачення усього, що повинно відбуватися у класі під час лекції, може позбавити нас можливості вивчати і вживати мову взаємовідносин у класі.
У маленьких групах діти закріплюють свої помилки. Вчителі часто переконані, що у самостійній груповій роботі учні закріплюють свої й чужі помилки, а вчитель немає можливості виправляти їх. Цей аргумент легко можна заперечити. Було зроблено багато досліджень щодо помилок та їх виправлення, які доказують, що
• рівень правильності у керованих групах такий самий, як і у цілому класі під керівництвом учителя
• всі відкриті спроби вчителів виправляти учнівські помилки у мовленні перед цілим класом мають негативний відбиток на дальшому навчанні (більше про це можна прочитати у Long and Porter, 1989).
Помилки - це необхідний вияв розвитку мови і правильно роблять ті учителі, які не виправляють їх постійно перед класом. Добре зорганізована групова робота може сприяти спонтанному, зворотному зв'язку учнів щодо помилок.
Вчителі не можуть слідкувати одночасно за всіма групами. З проблемою контролю пов'язана помилкова думка про те, що учитель повинен уважно стежити за всим, що учень говорить чи робить під час лекції. Принципи кооперативного навчання передбачають важливість змістовної й цілеспрямованої мови та реального спілкування, а це повинно дозволити учням розвивати свої творчі можливості. Так, учитель повинен ходити поміж групами, прислухатися, та робити зауваження, але не мусить бути учасником всього спілкування, яке відбувається під час лекції.
Деякі учні більше люблять самостійну роботу. Дійсно, багато учнів, особливо старших віддають перевагу самостійній праці. Найчастіше це ті учні, які звикли до такого стилю навчання з перших днів у школі. Учитель повинен брати до уваги такі побажання та пояснити учням, що вивчення мови - це не просте знання певних граматичних правил та засобу слів у абстрактній ізоляції від реального світу. Мова призначена для спілкування з людьми (усного та письмового). і чим більше вони будуть брати участь у безпосередньому спілкуванні, тим швидше їхня комунікативна компетентність буде вдосконалюватися. Під час групової роботи виринає проблема, що учитель не може бути присутнім одночасно в усіх групах. Часто групам доводиться самим визначати динаміку своєї роботи. Тоді індивідуальні особливості учнів стають більш помітними, ніж під час роботи з цілим класом. Ось деякі можливі зразки;
• ті учні, які швидше думають (більш імпульсивні), хочуть швидше висловити свої думки, перебиваючи тим, хто думає повільніше,
• ті учні, які люблять змагатися, неохоче діляться інформацією з іншими,
• ті учні, які люблять багато говорити можуть перебрати цілу працю,
• учні, які часто потребують змін під час праці скоро знудяться і
можуть створювати проблеми іншим. Хоча такі проблеми можуть дійсно виникати під час групової роботи, практично будь-яку проблему можна вирішувати шляхом ретельного планування і відповідної організації. Коли кожен член групи добре знає і розуміє своє завдання та роль в групі, можна краще використати особливості їхнього характеру ніж під час роботи цілим класом.
Впровадження групової роботи на лекції
Групова робота може проходити неправильно, якщо вона не ретельно спланована, не має відповідного введення, занадто керована та не має відповідного продовження. Для успішного проведення групової роботи треба звернути увагу на певні практичні кроки необхідні при вживані такого стилю праці:
Вибір доречних прийомів групової роботи. До цього часу було пояснено деякі характерні риси групової роботи не наголошуючи на різниці між роботою в парах з роботою в групах. треба признати, що поміж ними існують деякі важливі відмінності. Робота в парах більш доречна, якщо завдання короткі, прості та досить обмежені своєю структурою.
Ось деякі види діяльності для роботи в парах (які не рекомендовані для груп більших як дві особи).
• діалоги з партнером
• прості питально-відповідні вправи
• коротка (не довше хвилини) робота "мозковий штурм"
• перевірка письмового завдання один в одного
• підготовка до злиття в більшу групу
• будь-яка коротка робота, коли поділ на групи та організація
праці (пересування столів, перехід учнів на інші місця) недоцільні та відволікають виконання завдання. Робота в парах дає можливість залучити учнів до інтерактивного спілкування на короткий час з мінімальними технічними проблемами. Однаково ж треб зрозуміти правильно роль роботи в парах. Вона застосовується не тільки . у вище поданих зразках. Вона також доречна для інших завдань (зразки подані дальше).
Першим кроком для успішної групової роботи є вибір відповідного завдання. Виклади, тренувальні вправи, диктати, деякі слухові завдання, мовчазне читання та ряд інших завдань, не придатні для роботи у малих групах. Ось деякі з типових завдань для групової роботи:
• ігри
• рольові гри та імітації
• драматичні вистави
• проекти
• інтерв'ю
• "мозковий штурм"
в заповнення інформаційного пропуску
• розрізані смужки
• розв'язування проблем та прийняття рішень.
• обмін думками
• досліди та експерименти.
Нижче подані короткі характеристики кожного з видів завдань.
Ігри
Грою може бути будь-яке завдання, де поодинокі елементи можна порахувати у вигляді балів, точок тощо. Наприклад, у маленьких групах дуже просто грати в "Двадцять питань". Одна особа вирішує, що вона є якоюсь знаною всім постаттю, а решта групи з 20 питань повинна відгадати, хто це. Треба задавати такі питання, на які можна відповідати тільки "так" або "ні". Питання задаються по черзі. Ведучий підраховує бали. Інші форми ігор це класична концентрація, парування малюнкі і підписів, парування частин опису, планові - настільні ігри, бінґо, відгадування загадок тощо. Це тільки деякі зразки ігор, які можна вживати у груповій роботі.
Рольові ігри та імітації
Рольова гра як мінімум включає: - надання ролі одному або більше членам групи, визначення об'єктивної мети або завдання, яке повинні виконати члени групи.
Наприклад, учень А наймає на роботу, а учень Б майбутній працівник. Завдання полягає в тому. аби учень А розпитував учня Б. Учні можуть брати ролі героїв з прочитаного твору та продовжувати дії, які не були описані. Учні можуть використовувати вивчені знання і вміння до теми "громадські помічники" та відігравати ролі тих людей у їхніх місцях праці.
У групах можна дати аналогічне цьому парне завдання, а іншим запропонувати слідкувати за певними граматичними чи мовними елементами під час розігрування цих ролей. Групова рольова гра може дати нагоду обговорення нп. політичної проблеми, де кожний учень повинен представити інакшу політичну точку зору.
Імітація
Імітація має більш складну структуру й застосовується в дещо більших групах (від 6 до 20 осіб), де ціла група працює уявній ситуації як соціальна єдність. Метою розв'язати якусь конкретну проблему. Типові зразки такої гри це "Корабельна аварія", "Безлюдний острів", "Пляшка - не відкривай". У таких іграх, кожна особа приймає якусь роль-професію (лікар, столяр, священник, учитель, співак тощо) або іншу з огляду на додаткову характеристику (бувший в'язень, наркоман, бездомний, тощо). Всі беруть участь у грі, всі висловлюють свої думки, обговорюють та роблять висновки.
Драма
Драма це більш формалізована рольова гра з підготовленим сюжетом та написаними ролями, інколи маленькі групи самі можуть підготовити свою власну інсценізацію якоїсь події. написавши сюжет та ролі та вправляючи групою. Це не мусить бути довга вистава з костюмами і декораціями. Часом короткий "скеч". з простими масками може задовільнити потреби дітей і дати їм нагоду творчої роботи. Довші, більш драматичні вистави, мають дуже позитивний вплив на вивчання, але вони забирають більше часу, тому рідко бувають частиною типової шкільної програми.
Проекти
Виконання проектів може бути надзвичайно корисним для учнів будь-якого віку, а найбільш для молодших, які (знаходячись в стадії конкретних оперецій - Пяже), найбільше вчаться, виконуючи практичні завдання. Наприклад, до теми "Навколишнє середовище" учні можуть в малих групах виконувати різні завдання:
Група А - складає екологічний бюлетень для цілої школи. Група Б - розробляє аркуші фактів. Група В - робить трьохвимірну картину. Група Г - видає стінну газету з новинами для цілої школи. Група Ґ - готує сценку
І так можна б продовжувати далі. Коли учні працюють над змістовними проектами, мова - як рецептивна, так і продуктивна, - вживається мотивовано. Очевидно не можна забувати про підготовку дітей до такої праці, про так званий "імпут" (вклад) з якого учні можуть почерпнути під час роботи. Це ознайомлення зі словником, фразами, виразами та певними інформаціями до даної теми.
Інтерв'ю
Інтерв'ю це дуже відповідний вид роботи в парах, а також в групах на усіх рівнях знання мови. На нижчих рівнях інтерв'ю можуть бути досить обмеженими, так змістом інформації, як граматичною складністю. На цьому етапі метою інтерв'ю може бути вивчення вміння звертання до інших, прохання, висловлювання даних про себе та побудови запитів, тощо.
"Мозковий штурм"
Метою цього прийому є розпочати певний процес мислення. Він пробуджує творчість без зосередження на конкретних проблемах, рішеннях чи цінностях. Мозковий штурм можна ефективно застосувати під час підготовки учнів до читання тексту, до обговорення складного питання або написання твору на задану тему. Мозковий штурм дає нагоду швидко складати списки понять, ідей або фактів чи почуттів, які мають відношення до теми або контексту. Тут розгляньте "павутинку", яка є наслідком мозкового штурму на тему.
СТВОРЕННЯ АТМОСФЕРИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ
• Треба встановити тісний взаємозв'язок із своїми учнями.
• Часто розмовляти з учнями на різні теми, показуючи своє зацікавлення їхніми думками
• Задавати всесторонньо продумані запитання.
• Знати коли треба слухати, а коли втручатися.
• Стати чутливими до потреб та зацікавлень учнів.
• Постаратися добре пізнати учнів, збираючи інформацію про їхні соціальні.,емоціональні, фізичні та розумові здібності.
Можна використовувати наступне:
- щоденні спостереження,
- епізодичні записи,
- роботу перед тестуванням,
- результати тестування,
- творчі роботи.
• Сприяти відповідній поведінці в класі, надаючи справжню похвалу, заохочення та позитивне підбадьорювання, де тільки це можливо.
• Схопити момент, коли хтось робить щось добре!
Треба бути конкретним, коли надається комусь похвала.
• Замість того, щоб робити загальні зауваження, краще виділити щось конкретне, що заслуговує схвалення, наприклад замість: "Мені подобається твій малюнок", краще сказати; "У тебе дуже ефектний колір на задньому плані".
• Разом зі своїми учнями проводити "мозковий штурм" і в його результаті розробити правила та розклад занять у своєму класі. У цьому зможе допомогти ось такий список:
- вхід учнів до класу,
- що мають робити учні
після входу до класу уранці,
після перерви,
після сніданку /обіду/,
після фізкультури та ін.
- чого учитель очікує від учнів
під час роботи у великих групах,
під час роботи в малих групах,
під час роботи індивідуально,
під час перерви.
- робота учнів по закінченні виконання завдання;
- процедури при вході та виході з лазні/туалету,
- зберігання матеріалів,
власних речей учня,
робіт учня,
класних чи групових матеріалів,
матеріалів вчителя,
- видача матеріалів учням,
- збирання матеріалів,
- їх вхід та вихід
з фізкультурної зали,
бібліотеки,
коли почуєте пожежний сигнал
- прибирання класу
індивідуальна/групова відповідальність
обов'язки старости,
- звільненні учнів на перерву, додому.
з гімнастичного залу інші випадки
- правила під час інших видів діяльності під час фізкультури наукових експериментів подорожей інших.
• Сприяти співробітництву між школою та сім'єю, щоб виробити позитивне ставлення дітей та батьків до школи та навчання.
• Можна консультуватися поза школою у різних закладах.
• Групувати учнів різнорідне, так щоб у кожній групі були діти з різними здібностями, які б могли допомагати та доповнювати один одному. Вводити в ці групи тих учнів, які потребують особливої уваги /нездатні до навчання, з фізичними недоліками, які вивчають цю мову, як другу/.
• Добиватися від учнів бажання працювати спільно.
Ось деякі моменти продуктивного спільного групового навчання:
• Ми поважаємо права інших членів класу та нашої групи
• Ми ніколи не сміємося з чужих помилок.
• Ми можемо робити помилки, так ми вчимося за допомогою та через свої помилки.
• Ми ділимося засобами, матеріалами та думками.
• Ми завжди допомагаємо члену групи, якщо він/вона попросить.
• Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші та, якщо треба, запитуємо.
• Ми цінимо старання інших людей.
• Ми встановлюємо чергу, робимо свою частину роботи та стараємося її зробити якнайкраще.
• Ми намагаємося не задавати питань вчителеві, якщо ми не спитали ще інших членів своєї групи.
• Планувати спільну групову роботу для своїх учнів та вводити у графік в будь-який зручний час.
Ось декілька прикладів спільної групової роботи.
Приклад 1.
Учні мають створити (класний, шкільний) герб. Така групова робота є прикладом індивідуальної діяльності, яку можна перетворити на суспільну.
Під час групової-кооперативної роботи діти не повинні:
• сидіти близько один одного, говорити, але виконувати роботу індивідуально
• очікувати, що той, хто перший скінчив допоможе тим, які працюють повільніше
• сподіватися, що одна особа виконує всю роботу, а всі дістають признання
Під час групової-кооперативної роботи діти повинні:
• сидіти близько один від одного,
• обговорювати матеріал спільно,
• ділитися всіма матеріалами і приладдям,
• мати спільну мету,
• відчувати індивідуальну відповідальність,
• вивчати правильні суспільні відносини,
• ділити і вивчати роль лідера,
• сподіватися та одержати поміч, коли є потреба,
• збагачувати знання всіх членів групи,
• оцінювати кооперативний розвиток та вдосконалення,
• ділити відповідальність поміж усіма,
Я ВМІЮ СПІВПРАЦЮВАТИ 3 МОЇМИ ТОВАРИШАМИ
Я сказав/сказала моїм товаришам приємні компліменти.
Я пробував/пробувала усміхатися навіть коли я не погоджувався/погоджувалася з думкою партнера.
Я був/була добрим партнером в групі тому, що завдяки мені інші добре себе почували.
Я люблю поводитися так, щоб інші добре почувалися.
Я завжди стараюся, щоб мій голос не став занадто голосним.
Я дуже чемно звертаю увагу товаришам коли вони перестають думати про дане завдання.
Я чемно звернув/звернула товаришам увагу, що було надто шумно.
Я допоміг/допомогла упорядкувати наше місце праці.
Відповіді на питання:
Що ти сказав/ла коли ти не погоджувався з іншими?
______________________________________________
Що твоя група може поправити наступним разом?
23
______________________________________________
Як всі члени групи співпрацювали?
Уяви собі, що ваша група отримала смачний пиріг в нагороду за добру роботу. Поділи цей пиріг поміж всіх членів групи в залежності від того, як вони працювали.
Мй вклад в працю групи
Ім’я ____________________________________________
Предмет/клас____________________________________
Вчитель_________________________________________
Заголовок роекту_________________________________
24
Дата ____________________________________
Оціни свій вклад в групову роботу .
1 - незадовільно
2 - нижче середнього рівня
3 - посередньо
4 - добре
5 - дуже добре
Оригінальність ідеї та творчий підхід _________________
Ясна і зрозуміла презентація ______________________
Якість представлених інформацій __________________
Увага до деталей _________________________________
Енергія _________________________________________
Оригінальність і різноманітність _____________________
Вміння, обізнаність з темою та професіоналізм презентації цікавлення публіки__________________________
Ми оцінюємо працю іншої групи
Які дві нові речі ви навчилися з презентації?
Котра частина презентації була найбільш творча?
Що зробили ті, які представляли, щоб притягнути увагу публіки ?
Які поради можете дати тим які представляли, щоб покращити їхню роботу?
Чи презентація викликала в вас інтерес до цеї теми?
Я оцінюю мою роботу в групі
Ім'я
Дата
Члени моєї групи
Я слухав/слухала коли інші говорили.
Я пропонував/проповувала свої ідеї і інформації.
Я питав/питала інших про їхні ідеї.
Я ділився/ділилася матеріалами і знаряддям.
Я просив/просила моїх співробітників про допомогу, коли мені була потрібна
Я допоміг/допомогла комусь у моїй групі.
Я сказав/сказала іншим, що мені подобаються їхні ідеї.
Я дотримувався / дотримувалась черги і старався /старалася іншим на це звертати увагу.
групова робота
Чи ми ділилися?
Чи ми сказали один одному щось приємне?
Чи ми собі допомагали?
Чи всі мали нагоду брати участь?
Для створення відповідної атмосфери у класі, учитель повинен пам'ятати, щоб часто хвалити своїх учнів.
хвали своїх учнів!
- Дякую, це прекрасно!
- Йой, негарно!
- Це чудово!
- Мені дуже подобається твоя праця!
- Продовжуй свою чудову працю!
- Яка гарна, дружна праця!
- О, тепер набагато краще!
- Працюй так далі, це чудово!
- Це приємність вчити, коли ви так гарно працюєте
- Добра праця!
- Зразкова праця!
- Відмінна праця!
- Ти прекрасно старався!
- Твоя праця мене дуже тішить!
- Це гаразд. Це корисне для тебе.
- Знаменито!
- Відмінно!
- Прекрасно!
- Я горда за твою працю!
- Зразкове завдання!
- Дякую. Я дуже ціную твою допомогу!
- Дуже добре! Чому б це не показати класу!
- Дякую за уважну працю, добру поведінку, добру підготовку
- Я захоплена!
- Це дивовижно!
- Правильно!
- Акуратно!
- Мені дуже подобається як Івась працює.
- Мій Боже! Це неймовірно!
- Ти на правильній дорозі!
- Це праця - першокласна!
- Івась вже працює!
- Михась вже тихо читає!
- Тамара мене зрозуміла і вже працює!

 

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Корисні посилання
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Сайт для педагогів
  • Сайт «Дефектолог-практик»
  • Шкільні пісні і мінусовки
  • Відділ освіти осіб з особливими потребами ДоноблІППО
  • Красноліманська спец. школа-інтернат
  • Часовоярська СЗШІ №8
  • Сайт учителя початкових класів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • [Vox.com.ua] Портал українця каталог сайтів Безкоштовний каталог сайтів

    Copyright MyCorp © 2017